Peliohjelmoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: T42T190OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa 3D pelin pelimoottorin avulla. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR sovelluksiin.
Sisältö
- Pelimoottorin perusteet (Unity)
- 3D -grafiikka ja animaatio AR sovelluksissa
- Peliohjelmoinnin perusteet C# -kielellä
Esitietovaatimukset
Osallistuminen edellyttää Olio-ohjelmoinnin osaamista (Esimerkiksi hyväksytyt suoritukset opintojaksoilta olio-ohjelmointi 1 ja 2)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä 1
Tiedät mitä tarkoitetaan peliohjelmoinnilla ja tunnistat peliohjelmoinnissa tarvittavat välineet ja menetelmät
Tyydyttävä 2
Osaat muokata esimerkkien avulla yksinkertaisia pelin osia
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Osaat toteuttaa annettujen määritysten mukaisen peliohjelman toiminnallisuuden.
Hyvä 4
Osaat toteuttaa yksinkertaisen pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Osaat itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin vaatimusten mukaisesti
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit esitetään toteutussuunnitelmissa