Geronomikoulutus (monimuoto-opinnot) Kemi, syksy 2022: KA72G22S
Tunnus: KA72G22S
Kuvaus
SUORITETTAVA TUTKINTO Geronomi (AMK) 210 op
TUTKINNON YLEISKUVAUS JA KOULUTUKSEN PROFIILI
Geronomi (AMK) on sosiaali- ja terveysalan yhteinen ammattikorkeakoulututkinto, joka perustuu kansainvälisiin ja kansallisiin koulutuksen tasokuvauksiin, valtakunnallisiin vanhustyön strategioihin ja laatusuosituksiin, työelämälähtöisyyteen sekä monitieteiseen gerontologiaan. Tutkinnon suoritettuasi olet kokonaisvaltaisen vanhustyön asiantuntija, joka toiminnallaan kehittää tulevaisuuden vanhustyötä ja mahdollistaa iäkkään ihmisen mielekkään elämän, osallisuuden ja toimijuuden vahvistumisen. Valmistuttuasi kykenet johtamaan vanhustyötä sekä kehittämishankkeita ja toimimaan itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä. Voit työskennellä esimerkiksi kuntoutusyksiköissä, kotihoidossa, palvelukeskuksissa, hoiva- ja hoitopalveluyrittäjänä, palveluohjaajana, vanhustyön esimiestehtävissä, vanhuspalvelujen koordinointitehtävissä tai järjestö- ja yhdistyssektorilla
Lapin korkeakoulukonsernin strategisista valinnoista vanhustyön koulutuksessa painottuvat erityisesti tulevaisuuden palvelut ja etäisyyksien hallinta sekä kehittämisen painopisteinä ikäihmisten terveyttä, toimintakykyä ja hyvinvointia edistävät ratkaisut pitkien etäisyyksien yhteisöissä. Monialainen toimintakyvyn arviointiosaaminen ja ennaltaehkäisevä toiminta vanhustyössä ovat opetussuunnitelman keskeisiä teemoja.
OPINTOJEN JA OPETUSSUUNNITELMAN RAKENNE
Geronomikoulutuksen opintojen rakenne ja tutkinnon laajuus ovat ammattikorkeakouluista annetun asetuksen (1129/2014) mukaisia. Tutkinnon laajuus on 210 opintopistettä, jotka jaetaan perus- ja ammattiopintoihin (120 op), vapaasti valittaviin opintoihin (15 op), ammattitaitoa edistävään harjoitteluun (60 op) ja opinnäytetyöhön (15 op).
Perus- ja ammattiopinnoissasi tavoitteenasi on perehtyminen alan yleiseen teoreettiseen perustaan ja keskeisiin ammatillisiin tehtäväalueisiin sekä niiden tieteellisiin perusteisiin. Oppilaitoksen osoittamissa oppimisympäristöissä ja käytännön työelämässä tehtävässä ammattitaitoa edistävässä harjoittelussa sovellat ja vahvistat osaamistasi. Työelämäharjoittelussa perehdyt myös geronomin työelämän käytänteisiin ja vanhustyön ammattilaisen rooliin moniammatillisessa yhteistyössä. Vapaasti valittavien opintojen tavoitteena on syventää ja täydentää ammatillista osaamistasi. Vapaasti valittaviin opintoihin voit sisällyttää myös muiden korkeakoulujen ja muiden koulutusten opintoja. Opinnäytetyöprosessissa kehität valmiuksiasi soveltaa tietoja ja taitoja ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä. Opinnäytetyön toteutuksessa sinulla on mahdollisuus monialaiseen, koulutusten väliseen yhteistyöhön.
Lapin ammattikorkeakoulussa opetussuunnitelman rakenteen muodostavat vanhustyön ydinosaamisen, profiloivan osaamisen sekä tutkimus- ja kehittämisosaamisen opintokokonaisuudet.
Ydinosaamiseen liittyvissä opinnoissa tavoitteena on perehtyä ammattialan ammatillisiin tehtäväalueisiin ja niiden perusteisiin siten, että kykenet valmistuttuasi työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä. Myös tutkintoon kuuluvat viestinnän ja sekä englannin ja ruotsin opinnot toteutuvat ydinosaamisen opintokokonaisuuden opintojaksoissa. Opintojen loppuvaiheen profiloivan osaamisen valinnoilla voit suunnata osaamistasi laajemmalle tai syventää osaamistasi. Tutkimus- ja kehittämisosaaminen sisältää tutkimus- ja kehittämisosaamisen opinnot (5 op) sekä opinnäytetyön suunnittelu, toteuttamis- ja viimeistelyvaiheen.
GERONOMIKOULUTUKSEN KOMPETENSSIT JA AMMATILLISEN KASVUN POLKU
Opetussuunnitelman perustana toimivat geronomin työelämän osaamisvaatimuksista johdetut laajat osaamisalueet eli kompetenssit ja Lapin ammattikorkeakoulun koulutusten yhteiset, yleiset työelämäkompetenssit. Koulutuskohtaiset ja yleiset työelämäkompetenssit integroituvat toisiinsa opetussuunnitelman teemoissa, osaamistavoitteissa ja toteutussuunnitelmissa, ja niiden arviointi toteutuu eri opintojaksoissa koulutuksen kompetenssimatriisin mukaisesti.
Yhteiset kompetenssit:
- Oppimisen taidot
- Eettinen osaaminen ja vastuullisuus
- Työyhteisöosaaminen
- Innovaatio-osaaminen
- Kansainvälistymisosaaminen
Geronomin (AMK) kompetenssit:
- Gerontologinen osaaminen
- Monialainen arviointiosaaminen
- Ohjausosaaminen
- Gerontologinen hoiva-, hoito- ja kuntoutusosaaminen
- Palvelujärjestelmäosaaminen
- Johtamis-, kehittämis- ja laadunhallintaosaaminen
Opetussuunnitelmassa koulutuksesi oppimisprosessi on tehty näkyväksi kuvaamalla geronomiopiskelijan ammatillinen kasvu perehtyjästä kehittäjäksi vuositeemojen avulla:
1.vuosi: Vanhustyön perehtyjä
Perehdyt vanhustyön perusteisiin ja gerontologiaan tieteenalana. Keskeisinä teemoina ovat monialainen orientaatio ikääntymiseen ja ikäihmisen kohtaamiseen sekä monialainen arviointisaaminen ja gerontologinen hoiva ja hoito.
2. vuosi: Vanhustyön harjaantuja
Harjaannut edistämään ikäihmisen osallisuutta ja toimijuutta hoivan, hoidon- ja kuntoutuksen palveluissa. Osaat ohjata ja neuvoa ikäihmistä sekä hänen läheisiään arjessa selviytymisessä. Keskeisiä sisältöjä ovat palveluohjauksen, verkostotyön gerontologisen kuntoutuksen menetelmät sekä geronteknologiset ratkaisut ikäihmisen toimijuuden ja toimintakyvyn tukemisessa.
3. vuosi: Vanhustyön soveltaja/kehittäjä
Osaat soveltaa tutkittua gerontologista tietoa ikääntyneen väestön palvelujen koordinointi-, johtamis- ja kehittämistyössä. Tunnistat työyhteisön sekä ikääntyvän väestön palveluiden kehittämistarpeita, ja osaat esittää niihin tarkoituksenmukaisia ja innovatiivisia kehittämisideoita.
4. vuosi: Vanhustyön kehittäjä
Syvennät yrittäjämäistä ajattelu- ja toimintatapaasi vanhuspalvelujen tuottamisessa ja kehittämisessä. Perehdyt yrittäjyyteen mahdollisena tulevaisuuden uravaihtoehtona.
Ammatillinen kasvusi geronomiksi kehittyy erilaisten työelämän kanssa yhteistyössä toteutettavien projektien kautta.
OPINTOJEN TOTEUTTAMINEN JA ARVIOINTI
Geronomikoulutuksen opetussuunnitelma on osaamisperustainen, ja opiskelussa keskeistä on opiskelijoiden yhteinen tiedon hankkiminen, tuottaminen ja jakaminen sekä kyky soveltaa teoriatietoa käytännön työtilanteisiin. Opiskelu tapahtuu monimuotoisesti verkkoympäristöissä ja kampuksella sekä käytännön harjoittelussa, jota voit tehdä eri puolella Suomea olevissa harjoittelupaikoissa tai harjoitteluvaihdossa ulkomailla.
Vaihto-opiskelumahdollisuuden lisäksi kansainvälistymistä tuetaan kieliopinnoilla ja opintojen vieraskielisellä materiaalilla. Lisäksi voit osallistua kotikansainvälistymistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainvälisten opiskelijoiden tutorointiin.
Opiskeluasi ja ammatillista kehitystäsi tukevat ohjaus ja palaute, joita saat oppilaitoksen henkilöstöltä ja työelämäharjoitteluiden ohjaajilta. Tärkeää on oppia hyödyntämään myös itse- ja vertaisarviointia. Arvioinnissa hyödynnetään ns. kehittävää arviointia, jossa arvioinnin kohteina ovat sekä oppimisprosessi että oppimisen tulos. Arvioinnin perustana ovat kunkin opintojakson osaamistavoitteet, jotka johdetaan koulutuksen kompetensseista. Oppimistulokset voidaan tunnistaa opetussuunnitelmaan kirjattujen arviointikriteerien avulla.
AMK- tutkinto antaa jatko-opintokelpoisuuden kahden vuoden työkokemuksen jälkeen ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon (YAMK) suorittamiseen. Opintoja voi jatkaa myös yliopistojen maisterikoulutuksissa koti- tai ulkomailla.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 |
Syksy
2022 |
Kevät
2023 |
Syksy
2023 |
Kevät
2024 |
Syksy
2024 |
Kevät
2025 |
Syksy
2025 |
1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDIGER-1001 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
170 | 60 | 30 | 30 | 30 | 30 | ||||||||||||||||
KOHMOD21-1001 |
Ikäihmisen kohtaaminen yksilö-, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 30 | ||||||||||||||||||
AMKO006 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
K702GL111 | Vuorovaikutus ja viestintä | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
K702GL21OJ | Monitieteinen gerontologiaosaaminen | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
HYVO10 | Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmäosaaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
K702GL31OJ | Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: ammatillinen vuorovaikutus | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MONMOD21-1001 |
Monialainen arviointiosaaminen ja gerontologinen hoito ja hoiva
(Valitaan kaikki) |
30 | 30 | 30 | 30 | ||||||||||||||||||
K702GL122 | Monialainen arviointiosaaminen | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
K702GL123 | Ikääntyneiden terveyden edistäminen ja gerontologinen hoito ja hoiva | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
K702GL132 | Ammattitaitoa edistävä harj.: monialainen arviointiosaaminen ja gerontologinen hoiva- ja hoito | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
KUNMOD21-1001 |
Gerontologinen kuntoutusosaaminen
(Valitaan kaikki) |
25 | 25 | 25 | 25 | ||||||||||||||||||
K702GL37 | Ohjaaminen vanhustyössä | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
K702GL125 | Gerontologinen kuntoutus ja geronteknologia | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
K702GL39 | Englanti | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
PALMOD21-1001 |
Ikääntyvän väestön palvelut
(Valitaan kaikki) |
25 | 25 | 25 | 25 | ||||||||||||||||||
K702GL44 | Svenska för geronomer | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
RUOTSIK | Ruotsin kirjallinen taito | 0 | |||||||||||||||||||||
RUOTSIS | Ruotsin suullinen taito | 0 | |||||||||||||||||||||
K702GL33OJ | Ammattitaitoa edist. harj.: Geront. kuntoutusosaaminen sekä palvelujärjestelmä- ja palv.ohjausosaam. | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
K702GL43 | Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
JOHMOD21-1001 |
Ikääntyvän väestön palvelujen koordinointi ja johtamisosaaminen
(Valitaan kaikki) |
10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
K702GL28OJ | Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
KEHMOD21-1001 |
Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen ja innovointi
(Valitaan kaikki) |
25 | 25 | 25 | 25 | ||||||||||||||||||
K702GL27OJ | Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminen | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
K702GL34OJ | Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäjä- ja johtamisosaaminen | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
YRIMOD21-1001 |
Vanhustyön laadunhallinnan johtaminen, taloushallinto ja yrittäjyys
(Valitaan kaikki) |
25 | 25 | 25 | 25 | ||||||||||||||||||
K702GL29OJ | Hoiva-alan yrittäjyys ja taloushallinto | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
K702GL35OJ | Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
PROGER-1001 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
20 | 15 | 5 | 15 | 5 | 15 | 5 | |||||||||||||||
VAP_VALTR-1242 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
0 - 20 | 15 | 5 | 15 | 5 | 15 | 5 | |||||||||||||||
PROGER-1002 |
Yrittäjyyden perusopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
YRIT1111 | Yrittäjyyden mahdollisuudet | 5 | |||||||||||||||||||||
YRIT1112 | Ideasta markkinoille | 5 | |||||||||||||||||||||
YRIT1113 | Digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnassa | 5 | |||||||||||||||||||||
YRIT1114 | Aloittavan yrityksen taloushallinto | 5 | |||||||||||||||||||||
YRIT1115 | Yrityksen perustaminen ja toiminnan kehittäminen | 5 | |||||||||||||||||||||
TUTGER-1001 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 | 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
HYVO2OJ | Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
K702GL41OK-1003 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 | 5 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 60 | 60 | 45 | 25 | 30 | 30 | 30 | 30 | 15 | 30 | 25 | 30 | 30 | 0 | 30 | 30 | 0 | 15 | 30 | 0 | 25 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - AMK
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Geronomikoulutuksen kompetenssit
Lapin AMKin yhteiset ja koulutuksen kompetenssit
Eettinen osaaminen
- kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista |
Vuorovaikutus ja viestintä |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: ammatillinen vuorovaikutus |
Monialainen arviointiosaaminen |
Ikääntyneiden terveyden edistäminen ja gerontologinen hoito ja hoiva |
Ohjaaminen vanhustyössä |
Gerontologinen kuntoutus ja geronteknologia |
Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus |
Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen |
Gerontologinen hoiva-, hoito- ja kuntoutusosaaminen
- Osaa edistää iäkkäiden ihmisten sosiaalista osallisuutta ja toimijuutta heidän hoidon, hoivan ja kuntoutuksen palveluissaan. |
Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmäosaaminen |
Monialainen arviointiosaaminen |
Ikääntyneiden terveyden edistäminen ja gerontologinen hoito ja hoiva |
Ammattitaitoa edistävä harj.: monialainen arviointiosaaminen ja gerontologinen hoiva- ja hoito |
Gerontologinen kuntoutus ja geronteknologia |
Ammattitaitoa edist. harj.: Geront. kuntoutusosaaminen sekä palvelujärjestelmä- ja palv.ohjausosaam. |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Gerontologinen osaaminen
- Osaa soveltaa gerontologista monitieteistä tietoa ja osaamista vanhustyössä sekä ymmärtää vanhenemista yksilön ja hänen elämänkulkunsa sekä yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta. |
Vuorovaikutus ja viestintä |
Monitieteinen gerontologiaosaaminen |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: ammatillinen vuorovaikutus |
Monialainen arviointiosaaminen |
Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Innovaatio-osaaminen
- kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen |
Monitieteinen gerontologiaosaaminen |
Ohjaaminen vanhustyössä |
Gerontologinen kuntoutus ja geronteknologia |
Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Johtamis-, kehittämis- ja laadunhallinta osaaminen
- Osaa kehittää ja johtaa vanhustyötä eettisesti ja asiakaslähtöisesti. |
Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen |
Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminen |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäjä- ja johtamisosaaminen |
Hoiva-alan yrittäjyys ja taloushallinto |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Kansainvälistymisosaaminen
- omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kieli-taidon |
Englanti |
Svenska för geronomer |
Ruotsin kirjallinen taito |
Ruotsin suullinen taito |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Monialainen arviointiosaaminen
- Osaa moniammatillisessa yhteistyössä arvioida, suunnitella ja toteuttaa ikäihmisten tarpeiden mukaisia palvelukokonaisuuksia. |
Monialainen arviointiosaaminen |
Ammattitaitoa edistävä harj.: monialainen arviointiosaaminen ja gerontologinen hoiva- ja hoito |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Ohjausosaaminen
- Osaa ohjaustyössään toimia ennakoivan ja ennaltaehkäisevän vanhustyön periaatteiden mukaisesti sekä edistää toiminnassaan ikäihmisen terveyttä ja hyvinvointia. |
Ikääntyneiden terveyden edistäminen ja gerontologinen hoito ja hoiva |
Ohjaaminen vanhustyössä |
Englanti |
Svenska för geronomer |
Ruotsin kirjallinen taito |
Ruotsin suullinen taito |
Ammattitaitoa edist. harj.: Geront. kuntoutusosaaminen sekä palvelujärjestelmä- ja palv.ohjausosaam. |
Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Oppimisen taidot
- osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Vuorovaikutus ja viestintä |
Monitieteinen gerontologiaosaaminen |
Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmäosaaminen |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Palvelujärjestelmäosaaminen
- Tuntee kansalliset ja keskeiset kansainväliset vanhuspoliittiset strategiat ja tavoitteet sekä kykenee kehittämään niiden pohjalta ikäihmisten palveluja ja niiden laatua. |
Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmäosaaminen |
Ammattitaitoa edist. harj.: Geront. kuntoutusosaaminen sekä palvelujärjestelmä- ja palv.ohjausosaam. |
Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus |
Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminen |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäjä- ja johtamisosaaminen |
Hoiva-alan yrittäjyys ja taloushallinto |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Työyhteisöosaaminen
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: ammatillinen vuorovaikutus |
Ammattitaitoa edistävä harj.: monialainen arviointiosaaminen ja gerontologinen hoiva- ja hoito |
Ammattitaitoa edist. harj.: Geront. kuntoutusosaaminen sekä palvelujärjestelmä- ja palv.ohjausosaam. |
Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen |
Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminen |
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäjä- ja johtamisosaaminen |
Hoiva-alan yrittäjyys ja taloushallinto |
Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu |
Luokittelemattomat |
Yrittäjyyden mahdollisuudet |
Ideasta markkinoille |
Digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnassa |
Aloittavan yrityksen taloushallinto |
Yrityksen perustaminen ja toiminnan kehittäminen |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
YDIGER-1001 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
170 |
KOHMOD21-1001 |
Ikäihmisen kohtaaminen yksilö-, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
(Valitaan kaikki) |
30 |
AMKO006 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 |
K702GL111 | Vuorovaikutus ja viestintä | 5 |
K702GL21OJ | Monitieteinen gerontologiaosaaminen | 10 |
HYVO10 | Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmäosaaminen | 5 |
K702GL31OJ | Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: ammatillinen vuorovaikutus | 5 |
MONMOD21-1001 |
Monialainen arviointiosaaminen ja gerontologinen hoito ja hoiva
(Valitaan kaikki) |
30 |
K702GL122 | Monialainen arviointiosaaminen | 10 |
K702GL123 | Ikääntyneiden terveyden edistäminen ja gerontologinen hoito ja hoiva | 10 |
K702GL132 | Ammattitaitoa edistävä harj.: monialainen arviointiosaaminen ja gerontologinen hoiva- ja hoito | 10 |
KUNMOD21-1001 |
Gerontologinen kuntoutusosaaminen
(Valitaan kaikki) |
25 |
K702GL37 | Ohjaaminen vanhustyössä | 10 |
K702GL125 | Gerontologinen kuntoutus ja geronteknologia | 10 |
K702GL39 | Englanti | 5 |
PALMOD21-1001 |
Ikääntyvän väestön palvelut
(Valitaan kaikki) |
25 |
K702GL44 | Svenska för geronomer | 5 |
RUOTSIK | Ruotsin kirjallinen taito | 0 |
RUOTSIS | Ruotsin suullinen taito | 0 |
K702GL33OJ | Ammattitaitoa edist. harj.: Geront. kuntoutusosaaminen sekä palvelujärjestelmä- ja palv.ohjausosaam. | 15 |
K702GL43 | Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus | 5 |
JOHMOD21-1001 |
Ikääntyvän väestön palvelujen koordinointi ja johtamisosaaminen
(Valitaan kaikki) |
10 |
K702GL28OJ | Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen | 10 |
KEHMOD21-1001 |
Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen ja innovointi
(Valitaan kaikki) |
25 |
K702GL27OJ | Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminen | 10 |
K702GL34OJ | Ammattitaitoa edistävä harjoittelu: Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäjä- ja johtamisosaaminen | 15 |
YRIMOD21-1001 |
Vanhustyön laadunhallinnan johtaminen, taloushallinto ja yrittäjyys
(Valitaan kaikki) |
25 |
K702GL29OJ | Hoiva-alan yrittäjyys ja taloushallinto | 10 |
K702GL35OJ | Ammatillisuutta vahvistava ja syventävä harjoittelu | 15 |
PROGER-1001 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
20 |
VAP_VALTR-1242 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
0 - 20 |
PROGER-1002 |
Yrittäjyyden perusopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
0 - 15 |
YRIT1111 | Yrittäjyyden mahdollisuudet | 5 |
YRIT1112 | Ideasta markkinoille | 5 |
YRIT1113 | Digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnassa | 5 |
YRIT1114 | Aloittavan yrityksen taloushallinto | 5 |
YRIT1115 | Yrityksen perustaminen ja toiminnan kehittäminen | 5 |
TUTGER-1001 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 |
HYVO2OJ | Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaaminen | 5 |
K702GL41OK-1003 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 |
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 |
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 |
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 |