Siirry suoraan sisältöön

Brändi ja visuaalisuus (4 op)

Toteutuksen tunnus: C-01918-UPAMU1012V24-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.08.2025 - 19.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Lapin yliopisto
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 5

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita - soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään - analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa - toimia suunnittelupalvelun ostajana.

Suoritustavat

Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus, itsenäinen työskentely (80 h), opetusprofiili: hybridi3/ etä1. Kurssille voi osallistua maksimissaan 30 opiskelijaa.

Suoritustavat

Kurssin ensimmäisellä kerralla läsnäolo on välttämätön, muuten ei pääse kurssille. Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.

Sisältö

Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä; organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi; yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta; graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä; brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.

Esitietovaatimukset

MOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op

Siirry alkuun