Skip to main content

Brand and Visuality (4 cr)

Code: C-01918-UPAMU1012V24-3003

General information


Enrollment
12.08.2025 - 19.10.2025
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
University of Lapland
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 5

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita - soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään - analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa - toimia suunnittelupalvelun ostajana.

Methods of completion

Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus, itsenäinen työskentely (80 h), opetusprofiili: hybridi3/ etä1. Kurssille voi osallistua maksimissaan 30 opiskelijaa.

Methods of completion

Kurssin ensimmäisellä kerralla läsnäolo on välttämätön, muuten ei pääse kurssille. Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.

Content

Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä; organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi; yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta; graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä; brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.

Qualifications

MOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op

Go back to top of page