Brand and Visuality (4 cr)
Code: C-01918-UPAMU1012V24-3003
General information
- Enrollment
- 12.08.2025 - 19.10.2025
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- University of Lapland
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 5
- Course
- C-01918-UPAMU1012V24
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita - soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään - analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa - toimia suunnittelupalvelun ostajana.
Methods of completion
Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus, itsenäinen työskentely (80 h), opetusprofiili: hybridi3/ etä1. Kurssille voi osallistua maksimissaan 30 opiskelijaa.
Methods of completion
Kurssin ensimmäisellä kerralla läsnäolo on välttämätön, muuten ei pääse kurssille. Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.
Content
Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä; organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi; yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta; graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä; brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.
Qualifications
MOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op