Brändi ja visuaalisuus (4 op)
Toteutuksen tunnus: C-01918-UPAMU1012V24-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.08.2025 - 19.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Lapin yliopisto
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 5
- Opintojakso
- C-01918-UPAMU1012V24
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita - soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään - analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa - toimia suunnittelupalvelun ostajana.
Suoritustavat
Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus, itsenäinen työskentely (80 h), opetusprofiili: hybridi3/ etä1. Kurssille voi osallistua maksimissaan 30 opiskelijaa.
Suoritustavat
Kurssin ensimmäisellä kerralla läsnäolo on välttämätön, muuten ei pääse kurssille. Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.
Sisältö
Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä; organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi; yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta; graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä; brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.
Esitietovaatimukset
MOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op