Siirry suoraan sisältöön

Visuaalisen identiteetin suunnittelu ja brändäys (8op)

Toteutuksen tunnus: AGRA0726-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.07.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 29.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
8 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Opintojakso
AGRA0726

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- huomioida visuaalisen identiteetin ja mainonnan merkityksen osana brändiajattelua- konseptoida vaihtoehtoisia visuaalisen identiteetin malleja ja mainoskampanjan kokonaisuuksia - hahmottaa mainoskuvan ja mainonnan kielen merkityksen - huomioida eri medioiden erityispiirteet mainoskampanjassa- soveltaa design management -ajattelutapaa suunnittelussa- suunnitella, toteuttaa ja esittää laajan presentaatioaineiston

Toteutustavat

Luennot ja harjoitustehtävät 80 h. Itsenäistä työskentelyä 136 h.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät ja presentaatiot. Prosessiportfolio.

Sisältö

Visuaalisen identiteetin ja mainoskampanjan suunnitteluprosessit. Merkitysten rakentaminen visuaalisuuden keinoin. Merkit, logot ja tunnukset sekä niiden merkitys osana visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessia ja design management -ajattelua. Mainoskuva ja mainonnan kieli. Mediavalinnat osana mainoskampanjan suunnittelua. Laajojen suunnittelukokonaisuuksien presentaatiot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5- 1 / uusittava

Esitietovaatimukset

Typografia 6 op, Graafinen teknologia 3 op, Kuvallinen viestintä/Graafinen abstrahointi 4 op, Julkaisun suunnittelu painettuun mediaan 6 op, Julkaisun suunnittelu sähköiseen mediaan 6 op

Siirry alkuun