Visuaalisen identiteetin suunnittelu ja brändäys (8op)
Toteutuksen tunnus: AGRA0726-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2019 - 31.07.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 29.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 8 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Opintojakso
- AGRA0726
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- huomioida visuaalisen identiteetin ja mainonnan merkityksen osana brändiajattelua- konseptoida vaihtoehtoisia visuaalisen identiteetin malleja ja mainoskampanjan kokonaisuuksia - hahmottaa mainoskuvan ja mainonnan kielen merkityksen - huomioida eri medioiden erityispiirteet mainoskampanjassa- soveltaa design management -ajattelutapaa suunnittelussa- suunnitella, toteuttaa ja esittää laajan presentaatioaineiston
Toteutustavat
Luennot ja harjoitustehtävät 80 h. Itsenäistä työskentelyä 136 h.
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät ja presentaatiot. Prosessiportfolio.
Sisältö
Visuaalisen identiteetin ja mainoskampanjan suunnitteluprosessit. Merkitysten rakentaminen visuaalisuuden keinoin. Merkit, logot ja tunnukset sekä niiden merkitys osana visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessia ja design management -ajattelua. Mainoskuva ja mainonnan kieli. Mediavalinnat osana mainoskampanjan suunnittelua. Laajojen suunnittelukokonaisuuksien presentaatiot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
5- 1 / uusittava
Esitietovaatimukset
Typografia 6 op, Graafinen teknologia 3 op, Kuvallinen viestintä/Graafinen abstrahointi 4 op, Julkaisun suunnittelu painettuun mediaan 6 op, Julkaisun suunnittelu sähköiseen mediaan 6 op