Visuaalisen identiteetin suunnittelu ja brändäys (8op)
Opintojakson tunnus: AGRA0726
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 8 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- huomioida visuaalisen identiteetin ja mainonnan merkityksen osana brändiajattelua- konseptoida vaihtoehtoisia visuaalisen identiteetin malleja ja mainoskampanjan kokonaisuuksia - hahmottaa mainoskuvan ja mainonnan kielen merkityksen - huomioida eri medioiden erityispiirteet mainoskampanjassa- soveltaa design management -ajattelutapaa suunnittelussa- suunnitella, toteuttaa ja esittää laajan presentaatioaineiston
Sisältö
Visuaalisen identiteetin ja mainoskampanjan suunnitteluprosessit. Merkitysten rakentaminen visuaalisuuden keinoin. Merkit, logot ja tunnukset sekä niiden merkitys osana visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessia ja design management -ajattelua. Mainoskuva ja mainonnan kieli. Mediavalinnat osana mainoskampanjan suunnittelua. Laajojen suunnittelukokonaisuuksien presentaatiot.
Esitietovaatimukset
Typografia 6 op, Graafinen teknologia 3 op, Kuvallinen viestintä/Graafinen abstrahointi 4 op, Julkaisun suunnittelu painettuun mediaan 6 op, Julkaisun suunnittelu sähköiseen mediaan 6 op
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
5- 1 / uusittava
Oppimateriaalit
Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Kirjallisuus ja materiaalit ilmoitetaan erikseen.
Toteutustavat
Luennot ja harjoitustehtävät 80 h. Itsenäistä työskentelyä 136 h.
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät ja presentaatiot. Prosessiportfolio.