Siirry suoraan sisältöön

Visuaalisen identiteetin suunnittelu ja brändäys (8op)

Opintojakson tunnus: AGRA0726

Opintojakson perustiedot


Laajuus
8 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- huomioida visuaalisen identiteetin ja mainonnan merkityksen osana brändiajattelua- konseptoida vaihtoehtoisia visuaalisen identiteetin malleja ja mainoskampanjan kokonaisuuksia - hahmottaa mainoskuvan ja mainonnan kielen merkityksen - huomioida eri medioiden erityispiirteet mainoskampanjassa- soveltaa design management -ajattelutapaa suunnittelussa- suunnitella, toteuttaa ja esittää laajan presentaatioaineiston

Sisältö

Visuaalisen identiteetin ja mainoskampanjan suunnitteluprosessit. Merkitysten rakentaminen visuaalisuuden keinoin. Merkit, logot ja tunnukset sekä niiden merkitys osana visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessia ja design management -ajattelua. Mainoskuva ja mainonnan kieli. Mediavalinnat osana mainoskampanjan suunnittelua. Laajojen suunnittelukokonaisuuksien presentaatiot.

Esitietovaatimukset

Typografia 6 op, Graafinen teknologia 3 op, Kuvallinen viestintä/Graafinen abstrahointi 4 op, Julkaisun suunnittelu painettuun mediaan 6 op, Julkaisun suunnittelu sähköiseen mediaan 6 op

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5- 1 / uusittava

Oppimateriaalit

Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Kirjallisuus ja materiaalit ilmoitetaan erikseen.

Toteutustavat

Luennot ja harjoitustehtävät 80 h. Itsenäistä työskentelyä 136 h.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät ja presentaatiot. Prosessiportfolio.

Siirry alkuun