Visual Identity Design and Branding (8cr)
Course unit code: AGRA0726
General information
- Credits
- 8 cr
- Teaching language
- finnish
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- huomioida visuaalisen identiteetin ja mainonnan merkityksen osana brändiajattelua- konseptoida vaihtoehtoisia visuaalisen identiteetin malleja ja mainoskampanjan kokonaisuuksia - hahmottaa mainoskuvan ja mainonnan kielen merkityksen - huomioida eri medioiden erityispiirteet mainoskampanjassa- soveltaa design management -ajattelutapaa suunnittelussa- suunnitella, toteuttaa ja esittää laajan presentaatioaineiston
Content
Visuaalisen identiteetin ja mainoskampanjan suunnitteluprosessit. Merkitysten rakentaminen visuaalisuuden keinoin. Merkit, logot ja tunnukset sekä niiden merkitys osana visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessia ja design management -ajattelua. Mainoskuva ja mainonnan kieli. Mediavalinnat osana mainoskampanjan suunnittelua. Laajojen suunnittelukokonaisuuksien presentaatiot.
Qualifications
Typografia 6 op, Graafinen teknologia 3 op, Kuvallinen viestintä/Graafinen abstrahointi 4 op, Julkaisun suunnittelu painettuun mediaan 6 op, Julkaisun suunnittelu sähköiseen mediaan 6 op
Assessment criteria, satisfactory (1)
5- 1 / uusittava
Materials
Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Kirjallisuus ja materiaalit ilmoitetaan erikseen.
Execution methods
Luennot ja harjoitustehtävät 80 h. Itsenäistä työskentelyä 136 h.
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät ja presentaatiot. Prosessiportfolio.