Siirry suoraan sisältöön

Ennakointi ja kilpailijatiedon johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: R301LL200OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
englanti
suomi
Paikat
5 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Elisa Maljamäki
Vastuuopettaja
Elisa Maljamäki
Ryhmät
R31L23S
Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2023
R31L24S
Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2024
Opintojakso
R301LL200OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kilpailutiedon periaatteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää yleisimmät kilpailutiedon tekniikat ja osaa soveltaa niitä käytännön tapauksiin. Opiskelija on tietoinen kilpailutiedon työkaluista ja tunnistaa sen roolin nykyaikaisissa yrityksissä. Opiskelija osaa seurata markkinoita ja tehdä perusliiketoiminnan ennusteita.
Opiskelija osaa toimia työelämälähtöisessä projektissa.

Kompetenssit: Johtamisosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

Competitive Intelligence and common techniques
Kilpailijatiedon kerääminen ja analysointi
Ennakointi
Projektinhallinta ja projektissa toimiminen

Aika ja paikka

Opintojakson aikataulu on sama kuin R301DL73OJ-3005 Competitive Intelligence -opintojaksolla.

Opetusmenetelmät

The study unit consists of project work and independent study.
The project work is carried out in collaboration with working life partners and includes teamwork, team assignments, and team tutoring.
The independent part includes two material-based exams as well as self- and peer assessment. Exams and project report can be done in Finnish, while the lectures are held in English.

Active participation in contact teaching is required to complete the study unit.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

The study unit includes project work. The project assignment is provided by a company or a project.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Level 1
Principles, processes and role of Competitive Intelligence:
The student knows the principles and processes of competitive intelligence and he/she is able to apply competitive intelligence techniques and tools into practice.

The student is aware of the role of competitive intelligence in business and he/she is able to do basic market monitoring and forecasting.

Level 2
Principles, processes and role of Competitive Intelligence:
The student has a rising understanding of the principles and processes of competitive intelligence and he/she is able to apply competitive intelligence techniques and tools into practice.

He/she is able to analyse and utilise competitive intelligence techniques and tools into practice. He/she is able to do market monitoring and forecasting and make conclusions based on the information gathered.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Level 3
Principles, processes and role of Competitive Intelligence:
The student understands the principles and processes of competitive intelligence.

He/she is able to analyse and utilise appropriate competitive intelligence techniques and tools into practice. He/she is able to do market monitoring and forecasting and make justified conclusions based on the information gathered.

Level 4
Principles, processes and role of Competitive Intelligence:
The student has a wide understanding of the principles and processes of the competitive intelligence.

He/she is able to evaluate and utilise appropriate competitive intelligence techniques and tools into practice. He/she is able to justify and analyse the results of market monitoring and forecasting.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Principles, processes and role of Competitive Intelligence:
The student has a command of the principles and processes of the competitive intelligence.

He/she is able to critically evaluate and successfully utilise appropriate competitive intelligence techniques and tools into practice. He/she is able to do critically analyse the results of market monitoring and forecasting.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun