Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: T42T192OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.03.2024 - 24.11.2024

Ajoitus

25.11.2024 - 15.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

1 - 45

Tutkinto-ohjelma

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Ani Ruusila

Vastuuhenkilö

Ani Ruusila

Opiskelijaryhmät

  • TA42T23K
    Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2023

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa 3D pelin pelimoottorin avulla. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR sovelluksiin

Sisältö

- Pelimoottorin perusteet
- 3D -grafiikka ja animaatio AR sovelluksissa
- Peliohjelmoinnin perusteet C# -kielellä

Aika ja paikka

Toteutus monimuoto-opintoina Zoomissa ja Moodle-työtilassa 25.11. - 15.12.2024.

Oppimateriaalit

Sähköinen opiskelumateriaali, joka löytyy toteutuksen Moodle-työtilasta.

Opetusmenetelmät

Zoom-istunnot, päivisin klo 9.00 - 12.00. Tarkemmat ajankohdat ks. lukujärjestys.
Itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksessa ei järjestetä tenttejä.
1. uusinta on 2 kuukautta viimeisen palautettavan työn päivämäärästä ja 2. uusinta on 4 kuukautta viimeisen palautettavan työn päivämäärästä.

Sisällön jaksotus

Tarkempi sisällön jaksotus löytyy Moodle-työtilasta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä 1
Tiedät miten suunnitellaan ja toteutetaan peli

Tyydyttävä 2
Osaat suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pelin, mutta tarvitset runsaasti apua

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella

Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella itsenäisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Osaat määritellä, suunnitella ja toteuttaa monipuolisen pelin itsenäisesti

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutuksen arviointisuunnitelma löytyy Moodle-työtilasta.

Esitietovaatimukset

Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmoinnin osaamista ja peliohjelmoinnin perusteiden hallintaa. Esimerkiksi hyväksytty suoritus edeltäviltä opintojaksoilta olio-ohjelmointi 1 ja 2 sekä peliohjelmoinnin perusteet tai vastaava osaamisen taso hankittuna muulla tavoin.