Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: T42T192OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.03.2024 - 24.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.11.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
Opetuskielet
englanti
Paikat
1 - 45
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Ani Ruusila
Vastuuopettaja
Ani Ruusila
Ryhmät
TA42T23K
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2023
Opintojakso
T42T192OJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Tarkempi sisällön jaksotus löytyy Moodle-työtilasta.

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa 3D pelin pelimoottorin avulla. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR sovelluksiin

Toteutustavat

Opettaja ohjaa opiskelijoita peliohjelmointiosaamisen syventämisessä. Opiskelija toteuttaa oman ohjelmointiprojektin, joka arvioidaan. Tämä opintojakso voidaan toteuttaa monimuotoisesti tai puhtaasti verkossa. Tarkemmat toteustapatiedot löytyvät toteutussuunnitelmista.

Suoritustavat

Opiskelija valitsee itsenäisesti aihealueen ja toteuttaa valitsemalleen aihealueelle sopivan pelin syventäen näin aikaisemmin opittua peliohjelmointiosaamista. Voit suorittaa tämän opintojakson em. tavan mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Sisältö

- Pelimoottorin perusteet
- 3D -grafiikka ja animaatio AR sovelluksissa
- Peliohjelmoinnin perusteet C# -kielellä

Aika ja paikka

Toteutus monimuoto-opintoina Zoomissa ja Moodle-työtilassa 25.11. - 15.12.2024.

Oppimateriaalit

Sähköinen opiskelumateriaali, joka löytyy toteutuksen Moodle-työtilasta.


Opetusmenetelmät

Zoom-istunnot, päivisin klo 9.00 - 12.00. Tarkemmat ajankohdat ks. lukujärjestys.
Itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksessa ei järjestetä tenttejä.
1. uusinta on 2 kuukautta viimeisen palautettavan työn päivämäärästä ja 2. uusinta on 4 kuukautta viimeisen palautettavan työn päivämäärästä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa n. 133 tuntia opiskelijan työtä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä 1
Tiedät miten suunnitellaan ja toteutetaan peli

Tyydyttävä 2
Osaat suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pelin, mutta tarvitset runsaasti apua

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella

Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella itsenäisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Osaat määritellä, suunnitella ja toteuttaa monipuolisen pelin itsenäisesti

Esitietovaatimukset

Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmoinnin osaamista ja peliohjelmoinnin perusteiden hallintaa. Esimerkiksi hyväksytty suoritus edeltäviltä opintojaksoilta olio-ohjelmointi 1 ja 2 sekä peliohjelmoinnin perusteet tai vastaava osaamisen taso hankittuna muulla tavoin.

Siirry alkuun