Peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: T42T192OJ-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.03.2024 - 24.11.2024
Ajoitus
25.11.2024 - 15.12.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
1 - 45
Tutkinto-ohjelma
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Ani Ruusila
Vastuuhenkilö
Ani Ruusila
Opiskelijaryhmät
-
TA42T23KTradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2023
Tavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa 3D pelin pelimoottorin avulla. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR sovelluksiin
Sisältö
- Pelimoottorin perusteet
- 3D -grafiikka ja animaatio AR sovelluksissa
- Peliohjelmoinnin perusteet C# -kielellä
Aika ja paikka
Toteutus monimuoto-opintoina Zoomissa ja Moodle-työtilassa 25.11. - 15.12.2024.
Oppimateriaalit
Sähköinen opiskelumateriaali, joka löytyy toteutuksen Moodle-työtilasta.
Opetusmenetelmät
Zoom-istunnot, päivisin klo 9.00 - 12.00. Tarkemmat ajankohdat ks. lukujärjestys.
Itsenäinen työskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksessa ei järjestetä tenttejä.
1. uusinta on 2 kuukautta viimeisen palautettavan työn päivämäärästä ja 2. uusinta on 4 kuukautta viimeisen palautettavan työn päivämäärästä.
Sisällön jaksotus
Tarkempi sisällön jaksotus löytyy Moodle-työtilasta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä 1
Tiedät miten suunnitellaan ja toteutetaan peli
Tyydyttävä 2
Osaat suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pelin, mutta tarvitset runsaasti apua
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella
Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella itsenäisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Osaat määritellä, suunnitella ja toteuttaa monipuolisen pelin itsenäisesti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutuksen arviointisuunnitelma löytyy Moodle-työtilasta.
Esitietovaatimukset
Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmoinnin osaamista ja peliohjelmoinnin perusteiden hallintaa. Esimerkiksi hyväksytty suoritus edeltäviltä opintojaksoilta olio-ohjelmointi 1 ja 2 sekä peliohjelmoinnin perusteet tai vastaava osaamisen taso hankittuna muulla tavoin.