Siirry suoraan sisältöön

Kehittämisosaaminen - suunnitelmasta toteutukseen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK118-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.05.2022 - 05.08.2022

Ajoitus

14.11.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

0 - 25

Tutkinto-ohjelma

  • Ennakoinnin ja kehittämisen asiantuntija

Opettaja

  • Anzelika Krastina
  • Sirkka Saranki-Rantakokko
  • Milla Immonen
  • Mirva Tapaninen

Tavoitteet

Opiskelija kykenee johtamaan ja arvioimaan monialaisten tiimien, projektiryhmien ja -toimijoiden toimintaa sekä tutkimus- ja kehittämisprosessien tavoitteellista toteutumista. Hän ymmärtää arvolupauksen, ammattieettisyyden ja hyvän tieteellisen käytännön merkityksen kehittämistoiminnassa. Hän kykenee kehittämään tiiminsä viestintä- ja vuorovaikutuskulttuuria, resilienssiä sekä kokonaisvaltaista hyvinvointia. Opiskelija osaa soveltaa muutosjohtamisen lähestymistapaa tulosten siirtämiseksi käytäntöön.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys
Lisäksi painottuvat koulutuskohtaisista kompetensseista: projektijohtaminen.

Sisältö

Keskeiset sisällöt:
• Osallistava tiimijohtaminen ja verkostotyö
• Luottamuksen rakentaminen, arvolupaukset ja sidosryhmien sitouttaminen
• Projektin johtaminen, riskienhallinta ja tulosten siirtäminen käytäntöön
• Arviointi ja raportointi

Aika ja paikka

Kontaktiopetus, Zoom välityksellä
14.11.2022 klo 16–20
12.12.2022 klo 16–20

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina. Opintojaksoon kuuluu kontaktipäiviä alla olevan aikataulun mukaisesti.
Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopetuspedagogiikkaa suomen- ja englanninkielillä. Oppimistehtävät tehdään yksilö- tai ryhmätyönä ja ne on mahdollista suorittaa joko suomeksi tai englanniksi.

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus on tarjonnassa vain avoimessa AMKissa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- osoittaa kehittämistehtävässään ymmärrystä ja tuottaa esimerkkejä projektissa toimimisesta ja projektijohtamisesta.
- tarkastelee toimintaa eettisestä näkökulmasta sekä havaitsee ja raportoi uusia kehittämiskohteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- kykenee kehittämistehtävässään osoittamaan keskeisiä projektissa toimimiseen ja muutoksen johtamiseen liittyviä ilmiöitä perustellen niitä todennetulla tiedolla.
- analysoi projektin johtamista ja toimintaa myös eettisestä näkökulmasta etsien niihin rakentavia ratkaisuja näyttöön perustuvan tiedon valossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- kykenee arvioimaan projektin tulosten hyödynnettävyyttä ja vaikuttavuutta.
- tuottaa tietoa projektin johtamisesta ja toiminnasta todennetun tiedon avulla, reflektoi käytännön toimintaa myös eettisestä näkökulmasta ja tekee kehittäviä ja rakentavia arvioita ja tulkintoja näiden perusteella.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kehittämistehtävässään opiskelija osoittaa ymmärrystä ja tuottaa esimerkkejä projektissa toimimisesta ja projektijohtamisesta. Hän tarkastelee toimintaa eettisestä näkökulmasta sekä havaitsee ja raportoi uusia kehittämiskohteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kehittämistehtävässään opiskelija kykenee osoittamaan keskeisiä projektissa toimimiseen ja muutoksen johtamiseen liittyviä ilmiöitä perustellen niitä todennetulla tiedolla. Hän analysoi projektin johtamista ja toimintaa myös eettisestä näkökulmasta etsien niihin rakentavia ratkaisuja näyttöön perustuvan tiedon valossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija kykenee arvioimaan projektin tulosten hyödynnettävyyttä ja vaikuttavuutta. Hän tuottaa tietoa projektin johtamisesta ja toiminnasta todennetun tiedon avulla, reflektoi käytännön toimintaa myös eettisestä näkökulmasta ja tekee kehittäviä ja rakentavia arvioita ja tulkintoja näiden perusteella.