Development Methodologies of Working Life (5 cr)
Code: Y9992COJ-19014
General information
- Enrollment
- 19.03.2021 - 30.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.10.2021 - 30.11.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 70
- Degree programmes
- Development of Social Services in the Digital Age
- Teachers
- Anne Puro
- Tuulikki Keskitalo
- Outi Hyry-Honka
- Leena Viinamäki
- Teacher in charge
- Leena Viinamäki
- Groups
-
R31YL21SKestävä liiketoiminta ja yrittäjyys, syksy 2021
-
K71Y21SDigiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
-
K72Y21SDigitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
- Course
- Y9992COJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Opintojakson kontaktipäivät ovat:
6.10.2021
2.11.2021*
* kellonajat tarkentuvat lähempänä ajankohtaa
Materials
Opintojakso sisältää itsenäistä tiedonhankintaa.
Alla lueteltu suositeltavaa kirjallisuutta:
- Harrison, Helena & Birks, Melanie & Franklin, Richard & Mills, Jane 2017. Case Study Research: Foundations and Methodological Orientations. https://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/2655/4080
- Heikkilä, E. 2020. Autoetnografia ja tutkimuskentän muuttuvat rajat. https://antroblogi.fi/2020/11/autoetnografia-ja-tutkimuskentan-muuttuvat-rajat/
- Heikkilä, Tarja.KVANTITATIIVINEN TUTKIMUS & KVANTITATIIVINEN TUTKIMUS: http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf
- Hirsjärvi S. Remes P., & Sajavaara P. 2013. Tutki ja kirjoita. Hämeenlinna: Tammi.
- Kananen J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä. Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 212.
- Kankkunen P., & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: SanomaPro.
- Kuula, Arja. Toimintatutkimus. http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kvali/L5_4.html
- Kylmä J., & Juvakka , T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
- Nummenmaan, L. 2009. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki: Tammi.
- Ojasalo K. Moilanen, T., & Ritalahti J. 2014. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: SanomaPro.
- Salonen K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Puheenvuoroja 72. Turku: Turun ammattikorkeakoulu.
- Toikko T., & Rantanen T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juva: Bookwell Oy.
- Vilkka, H. 2014. Tutki ja mittaa Määrällisen tutkimuksen perusteet. http://hanna.vilkka.fi/wp-content/uploads/2014/02/Tutki-ja-mittaa.pdf
- Kvantitatiivisen tutkimuksen verkkokäsikirja. https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/kvanti/index.html
Teaching methods
Verkossa toteutettavat yhteiset opinnot 6.10.2021: Orientaatiotapaaminen
Verkossa toteutettavat yhteiset opinnot 2.11.2021: Loppuwebinaari
Ryhmäessee työelämän kehittämismenetelmistä ja digitaalinen posteri sekä yksilötehtävä.
Opintojakso oteutetaan tutkivan oppimisen pedagogiikkaa hyväksikäyttäen. Opiskelijat suorittavat itsenäisen tiedonhankinnan ja tuottavat yhteisiä tuotoksia monialaisissa ryhmissä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä H3-H4
Osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa toteuttaa ja johtaa työelämää kehittäviä tutkimus- ja kehittämishankkeita. Kykenee käyttämään monipuolisesti työelämän tutkiimuksellisia kehittämisen menetelmiä.Osaa hyödyntäätyöelämän kehittämisen rahoituslähteitä ja osaa viestiä tuloksista selkeästi.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä K5
Osaa johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa toteuttaa työelämää kehittäviä tutkimus- ja kehittämishankkeita. Kykenee itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtamaa työelämän kehittämisen menetelmiä. Osaa arvioida työelämän kehittämisen rahoitusmahdollisuuksia ja viestiä vakuuttavasti työelämän kehittämisestä.
Qualifications
NULL