Skip to main content

Development Methodologies of Working Life (5 cr)

Code: Y9992COJ-19014

General information


Enrollment
19.03.2021 - 30.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2021 - 30.11.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 70
Degree programmes
Development of Social Services in the Digital Age
Teachers
Anne Puro
Tuulikki Keskitalo
Outi Hyry-Honka
Leena Viinamäki
Teacher in charge
Leena Viinamäki
Groups
R31YL21S
Kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys, syksy 2021
K71Y21S
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
K72Y21S
Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
Course
Y9992COJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Opintojakson kontaktipäivät ovat:
6.10.2021
2.11.2021*

* kellonajat tarkentuvat lähempänä ajankohtaa

Materials

Opintojakso sisältää itsenäistä tiedonhankintaa.

Alla lueteltu suositeltavaa kirjallisuutta:
- Harrison, Helena & Birks, Melanie & Franklin, Richard & Mills, Jane 2017. Case Study Research: Foundations and Methodological Orientations. https://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/2655/4080
- Heikkilä, E. 2020. Autoetnografia ja tutkimuskentän muuttuvat rajat. https://antroblogi.fi/2020/11/autoetnografia-ja-tutkimuskentan-muuttuvat-rajat/
- Heikkilä, Tarja.KVANTITATIIVINEN TUTKIMUS & KVANTITATIIVINEN TUTKIMUS: http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf
- Hirsjärvi S. Remes P., & Sajavaara P. 2013. Tutki ja kirjoita. Hämeenlinna: Tammi.
- Kananen J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä. Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 212.
- Kankkunen P., & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: SanomaPro.
- Kuula, Arja. Toimintatutkimus. http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kvali/L5_4.html
- Kylmä J., & Juvakka , T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
- Nummenmaan, L. 2009. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki: Tammi.
- Ojasalo K. Moilanen, T., & Ritalahti J. 2014. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: SanomaPro.
- Salonen K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Puheenvuoroja 72. Turku: Turun ammattikorkeakoulu.
- Toikko T., & Rantanen T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juva: Bookwell Oy.
- Vilkka, H. 2014. Tutki ja mittaa Määrällisen tutkimuksen perusteet. http://hanna.vilkka.fi/wp-content/uploads/2014/02/Tutki-ja-mittaa.pdf
- Kvantitatiivisen tutkimuksen verkkokäsikirja. https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/kvanti/index.html

Teaching methods

Verkossa toteutettavat yhteiset opinnot 6.10.2021: Orientaatiotapaaminen
Verkossa toteutettavat yhteiset opinnot 2.11.2021: Loppuwebinaari

Ryhmäessee työelämän kehittämismenetelmistä ja digitaalinen posteri sekä yksilötehtävä.
Opintojakso oteutetaan tutkivan oppimisen pedagogiikkaa hyväksikäyttäen. Opiskelijat suorittavat itsenäisen tiedonhankinnan ja tuottavat yhteisiä tuotoksia monialaisissa ryhmissä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä H3-H4

Osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa toteuttaa ja johtaa työelämää kehittäviä tutkimus- ja kehittämishankkeita. Kykenee käyttämään monipuolisesti työelämän tutkiimuksellisia kehittämisen menetelmiä.Osaa hyödyntäätyöelämän kehittämisen rahoituslähteitä ja osaa viestiä tuloksista selkeästi.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä K5

Osaa johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa toteuttaa työelämää kehittäviä tutkimus- ja kehittämishankkeita. Kykenee itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtamaa työelämän kehittämisen menetelmiä. Osaa arvioida työelämän kehittämisen rahoitusmahdollisuuksia ja viestiä vakuuttavasti työelämän kehittämisestä.

Qualifications

NULL

Go back to top of page