Asiakassuhteiden rakentaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: T31L66OJ-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.10.2020 - 22.03.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.03.2021 - 07.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaat kohdata asiakkaan asiakassuhteen syntyvaiheessa erilaisissa digitaalisissa ympäristöissä ja tilanteissa. Osaat kerätä asiakastietoa. Ymmärrät asiakastiedon hyödyntämisen mahdollisuudet ja osaat analysoida asiakastietoa (esim. tunnusluvut, ryhmittelyt, ennusteet yms). Ymmärrät asiakastietoon liittyvät tietosuojavaatimukset. Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa hyödyntäen digitaalista suoramarkkinointia ja markkinoinnin automaatiota. Osaat toimia tässä sääntelyä ja hyviä tapoja noudattaen. Osaat mitata tämän toiminnan tuloksellisuutta. Ymmärrät asiakaspalautteen ja asiakkaiden osallistamisen merkityksen ja osaat tehdä tähän liittyviä toimenpiteitä.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Kevätlukukausi 2021. Lapin AMK:n Tornion kampuksella, todennäköisimmin toteutetaan etäopetuksena.
Oppimateriaalit
Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Williams, D. (2014). Connected CRM: Implementing a big-data-driven, customer-centric business strategy. Hoboken, New Jersey: Wiley.
Krug, S. (2014). Don't make me think, revisited: A common sense approach to web usability (Third edition.). [San Francisco, CA]: New Riders.
Levy, J. (2015). UX strategy: How to devise innovative digital products that people want (First edition.). Sebastopol, CA: O'Reilly.
Kirjallisuutta ilmoitetaan lisää myöhemmin ennen opintojakson alkua.
MUU MATERIAALI
Hubspot Academy -materiaalit
Hotjar Guides -materiaalit
Opetusmenetelmät
Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut. Lähiopetus alkaa viikolla 3.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimisprojektien ja -tehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Tunnistat asiakassuhteen eri vaiheet myynnin näkökulmasta. Osaat suunnitella myyntiä yleisellä tasolla suhteen eri vaiheissa.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Ymmärrät asiakastiedon merkityksen ja ymmärrät keskeisiä siihen liittyviä analyysejä.
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia perusmuotoisen asiakastietoon ja asiakassuhteeseen kytkeytyvän kampanjan. Ymmärrät automaation mahdollisuuksia yleisellä tasolla. Tiedät keskeiset sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa. Osaat kohdata asiakkaan suhteen alkuvaiheessa ja rakentaa suhdetta eteenpäin.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää asiakastietoa ja analysoida sitä liiketoiminnan kannalta järkevällä tavalla
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita. Osaat mitata kampanjoiden tuloksellisuutta. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä ennakoivasti asiakassuhteen eri vaiheet huomioiden. Osaat kohdata asiakkaita suhteen eri vaiheissa tuloksellisesti.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää ja analysoida asiakastietoa järkevällä, innovatiivisella ja ennakoivalla tavalla.
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita luovalla tavalla. Osaat mitata tuloksellisuutta ja kehittää kampanjoita sen perusteella. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.
Esitietovaatimukset
NULL