Asiakassuhteiden rakentaminenLaajuus (10 op)
Opintojakson tunnus: T31L66OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat kohdata asiakkaan asiakassuhteen syntyvaiheessa erilaisissa digitaalisissa ympäristöissä ja tilanteissa. Osaat kerätä asiakastietoa. Ymmärrät asiakastiedon hyödyntämisen mahdollisuudet ja osaat analysoida asiakastietoa (esim. tunnusluvut, ryhmittelyt, ennusteet yms). Ymmärrät asiakastietoon liittyvät tietosuojavaatimukset. Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa hyödyntäen digitaalista suoramarkkinointia ja markkinoinnin automaatiota. Osaat toimia tässä sääntelyä ja hyviä tapoja noudattaen. Osaat mitata tämän toiminnan tuloksellisuutta. Ymmärrät asiakaspalautteen ja asiakkaiden osallistamisen merkityksen ja osaat tehdä tähän liittyviä toimenpiteitä.
Sisältö
Tieto puuttuu
Esitietovaatimukset
NULL
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Tunnistat asiakassuhteen eri vaiheet myynnin näkökulmasta. Osaat suunnitella myyntiä yleisellä tasolla suhteen eri vaiheissa.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Ymmärrät asiakastiedon merkityksen ja ymmärrät keskeisiä siihen liittyviä analyysejä.
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia perusmuotoisen asiakastietoon ja asiakassuhteeseen kytkeytyvän kampanjan. Ymmärrät automaation mahdollisuuksia yleisellä tasolla. Tiedät keskeiset sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa. Osaat kohdata asiakkaan suhteen alkuvaiheessa ja rakentaa suhdetta eteenpäin.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää asiakastietoa ja analysoida sitä liiketoiminnan kannalta järkevällä tavalla
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita. Osaat mitata kampanjoiden tuloksellisuutta. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä ennakoivasti asiakassuhteen eri vaiheet huomioiden. Osaat kohdata asiakkaita suhteen eri vaiheissa tuloksellisesti.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää ja analysoida asiakastietoa järkevällä, innovatiivisella ja ennakoivalla tavalla.
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita luovalla tavalla. Osaat mitata tuloksellisuutta ja kehittää kampanjoita sen perusteella. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.