Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2024: TA31L24K, T31L24K
Tunnus: TA31L24K
Kuvaus
Liiketalous on kaikkien toimialojen keskiössä ja yritykset sekä organisaatiot tarvitsevat liiketalouden osaajia joukkoonsa. Jos olet kiinnostunut laaja-alaisista työmahdollisuuksista, monipuolista työtehtävistä ja urapoluista liiketoiminnan parissa, tämä ala on sinua varten.
Yritykset ja organisaatiot elävät kannattavasta liiketoiminnasta ja liiketoiminnan kehittäminen tarvitsee osaajia nyt ja tulevaisuudessa, joilla on ymmärrystä mm. taloudesta, markkinoinnista, asiakkaista ja henkilöstöjohtamisesta.
Lapin ammattikorkeakoulun liiketalouden tradenomikoulutus yhdistää liiketoiminta-, markkinointi- ja digitaalista osaamista, esimies- ja johtamistaitoja käytännöllisellä tavalla. Liiketalouden tradenomikoulutuksessa opit yritysten ja organisaatioiden johtamisesta, digitaalisista markkinointiratkaisuista, tuloksellisesta liiketoiminnasta ja liiketoimintaprosessien kehittämisestä.
Koulutuksemme antaa sinulle laaja-alaisen ammatillisen osaamisen, johon kuuluvat alan keskeiset käytännölliset tiedot ja taidot, hyvät vuorovaikutus-, yhteistyö-, viestintä- ja kielitaidot sekä kansainvälisyysvalmiudet.
Profiloiva suuntautuminen: Digitaalinen markkinointi - Luovuus ja data
Kiinnostaako sinua digitaalinen markkinointi? Haluatko oppia rakentamaan huippuja asiakaskokemuksia ja vaikuttavaa viestintää? Jos vastauksesi on kyllä, tämä koulutus on juuri sinulle.
Meillä kehityt digitaalisten markkinointiratkaisujen asiantuntijaksi. Koulutuksessamme yhdistyvät luova ajattelu ja toiminnan ohjaaminen datan avulla. Saat ammattitaitoa erilaisten visuaalisten sisältöjen tuottamiseen. Markkinoinnin opintoja tukevat liiketoiminnan, talouden ja juridiikan opinnot.
Koulutuksessamme ratkaistaan työelämälähtöisiä liiketoiminnan ja markkinoinnin ongelmia. Näissä yhdistyvät brändin ja asiakaskokemuksen kehittäminen, digitaalisen sisällön tuottaminen, visuaaliset elementit, myynnin digitaaliset prosessit, niiden automatisointi ja tuloksia mittaava analytiikka. Käytössämme on nykyaikaista markkinointiteknologiaa ja sisällöntuotannon työvälineitä.
Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö
Liiketalouden tradenomin opetussuunnitelmian rakenne on seuraava:
* Ydinosaaminen 95 OP
- liiketoiminnan perusosaaminen
- liiketoiminnan keskeiset prosessit
* Harjoittelu
* Profiloiva osaaminen 95 OP
- brändi ja asiakaskokemus
- sisällöntuotanto, visualisointi ja dataohjaus
- customer insight and digital service design
- yhteiset ja vapaasti valittavat opinnot
*Tutkimus- ja kehittämisosaaminen 20 OP
Lisätiedot
Miten opiskelen:
Monimuoto-opinnot järjestetään päiväaikana verkossa. Opinnoissa yhdistyvät teoria, käytäntö ja yhteiset ohjaus- ja yhteiskehittämissessiot verkossa. Tehtävänannot ja muut opetuksen etenemiseen liittyvät ohjeistukset löydät opetuksen digitaalisista työtiloista.
Monimuoto-opintoihin liittyy yhteisiä kokoontumisia Torniossa yksikköön, joita on noin 4-7 päivää lukukaudessa ja ne sovitaan etukäteen. Yhteisiä kokoontumisia ovat mm. opetuksen aloittamiseen liittyvät tapaamiset, yhteisiä testausympäristötöitä, yritysvierailuja, kehittämistyötä, jne. joita ei voi muuten tehdä kuin koulun tiloissa.
Yhteiset kampuspäivät ovat usein sisällöltään ja toteutukseltaan sellaisia, että niitä ei voi korvata esim. kirjallisilla tehtävillä. Tapaamisissa syvennetään teoriatietoja sekä harjoitellaan taitoja käytännössä, esimerkiksi kehittämisympäristöissä teknologiasovellusten käyttämistä, työelämäyhteyksissä ammatilliseen vuorovaikutukseen sekä erilaisiin ohjaustilanteisiin liittyviä toimenpiteitä.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 |
Kevät
2024 |
Syksy
2024 |
Kevät
2025 |
Syksy
2025 |
Kevät
2026 |
Syksy
2026 |
Kevät
2027 |
2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDINTLT-1003 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
95 | ||||||||||||||||||||||
POMOD21-1003 |
Liiketoiminnan perusosaaminen
(Valitaan kaikki) |
30 | ||||||||||||||||||||||
AMKO006 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 | ||||||||||||||||||||||
T31L119OJ | Liiketalouden perusteet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L118OJ | Asiantuntijan IT-työvälineet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L115OJ | Liiketoimintaosaaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L121OJ | Liiketalouden juridiikka | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L120OJ | Ammatillinen viestintä | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
KIEMOD21-1003 |
Kielet
(Valitaan kaikki) |
10 | ||||||||||||||||||||||
T300BA95 | Svenska för affärslivet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
RUOTSIS | Ruotsin suullinen taito | 0 | ||||||||||||||||||||||
RUOTSIK | Ruotsin kirjallinen taito | 0 | ||||||||||||||||||||||
T31L126OJ | English for Business | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
KPMOD21-1003 |
Liiketoiminnan keskeiset prosessit
(Valitaan kaikki) |
55 | ||||||||||||||||||||||
T31L122OJ | Markkinoinnin ja myynnin perusteet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L116OJ | Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L124OJ | Taloushallinnon perusteet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L125OJ | Liiketalouden matematiikka ja tilastomatematiikka | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L114OJ | Palkkahallinto ja työsuhdetieto | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
HARMOD21-1003 |
Harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 | ||||||||||||||||||||||
T31L144 | Perusharjoittelu | 10 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L145 | Ammatillinen harjoittelu | 20 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
PROTLT-1003 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
95 | ||||||||||||||||||||||
BAKMOD21-1003 |
Brändi ja asiakaskokemus
(Valitaan kaikki) |
25 | ||||||||||||||||||||||
T31L102OJ | Asiakaskokemuksen kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L103OJ | Brändin rakentaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L104OJ | Visuaalinen osaaminen 1: kuva | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L105OJ | Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L106OJ | Verkkokaupan toteutus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
SVDMOD21-1003 |
Sisältötuotanto, visualisointi ja dataohjaus
(Valitaan kaikki) |
30 | ||||||||||||||||||||||
T31L109OJ | Sisältömarkkinointi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L107OJ | Visuaalinen osaaminen 2: video | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L108OJ | Sisällön suunnittelu ja tuotanto | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L110OJ | Markkinointi sosiaalisessa mediassa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L111OJ | Myynnin johtaminen ja CRM | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L112OJ | Markkinoinnin automaatio | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YHOMOD21-1003 |
Yhteiset opinnot liiketalous ja kv-opinnot
(Valitaan kaikki) |
30 | ||||||||||||||||||||||
Customer Insight and digital service design
(Valitaan kaikki) |
30 | |||||||||||||||||||||||
T31L127OJ | Customer Insight and Service Design | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L128OJ | Application Design Process | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L1281J | Growth Hacking | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L1283J | Brand storytelling design and communication | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L1282J | Data and Web Analytics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L1284J | Corporate responsibility | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
VAMOD21-1003 |
Vapaasti valittavat
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
10 | ||||||||||||||||||||||
VVV200OJ | Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Kaupan toimintaympäristö ja kilpailukeinot | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
VVV201OJ | Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Osaston henkilöstön ja myynnin johtaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
VVV202OJ | Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Tunnusluvut ja johtaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L145OJ | Ruotsin aktivointi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L138OJ | Englannin aktivointi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
TUTKTLT-1003 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 | ||||||||||||||||||||||
T42T100OJ | Tutkin ja kehitän | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L71OP-1003 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 | ||||||||||||||||||||||
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 25 | 60 | 60 | 55 | 25 | 30 | 30 | 30 | 30 | 35 | 20 | 25 | 0 | 30 | 30 | 0 | 30 | 30 | 0 | 35 | 20 | 0 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - AMK
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Tradenomikoulutus, Liiketalous, Digitaalinen markkinointi (2022-), Tornio
Asiakassuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen
Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia työvälineitä markkinoinin sunnittelussa ja johtamisessa. Opiskelija osaa muodostaa asiakasprofiileja erilaisiin tietolähteisiin perustuen. Opiskelija osaa käsitellä ja hyödyntää dataa myynnin suunnittelussa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin automaation mahdollisuuksia ja osaa toteuttaa automaatioita. |
Myynnin johtaminen ja CRM |
Markkinoinnin automaatio |
Customer Insight and Service Design |
Growth Hacking |
Data and Web Analytics |
Brändi- ja asiakaskokemusosaaminen
Opiskelija osaa muodostaa asiakkaita houkuttelevan ja kilpailijoista erottuvan brändin. Opiskelija osaa hyödyntää brändin viestintään liittyviä keskeisiä keinoja. Opiskelija osaa muodostaa asiakkaan kannalta miellyttävän asiakaskokemuksen. |
Asiakaskokemuksen kehittäminen |
Brändin rakentaminen |
Brand storytelling design and communication |
Digitaalisen liiketoiminnan ja luovan sisältömarkkinoinnin osaaminen
Opiskelija osaa arvioida digitalisoitumisen mahdollisuuksia liiketoiminnassa ja suunnitella niiden hyödyntämistä liiketoimintatapahtumissa. Opiskelija osaa käyttää verkkokauppaa myynnin ja asiakaspalvelun näkökulmasta. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä digitalisointiin liittyvien toimijoiden kanssa. Opiskelija osaa tuottaa erilaisia digitaalisia sisältöjä myynnin ja markkinoinnin käyttöön. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sisältömarkkinointia sekä markkinointia sosiaalisessa mediassa. |
Visuaalinen osaaminen 1: kuva |
Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen |
Verkkokaupan toteutus |
Sisältömarkkinointi |
Visuaalinen osaaminen 2: video |
Sisällön suunnittelu ja tuotanto |
Markkinointi sosiaalisessa mediassa |
Application Design Process |
Eettisyys
Valmistuva opiskelija toimii ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteet. |
Liiketalouden perusteet |
Liiketalouden juridiikka |
Markkinoinnin ja myynnin perusteet |
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen |
Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen |
Myynnin johtaminen ja CRM |
Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää oman alan tulevaisuutta ennakoivia ratkaisuja soveltaen olemassa olevaa tietoa sekä tutkimus- ja kehittämismenetelmiä. |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Tutkin ja kehitän |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa toimia monikulttuurisissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja verkostoissa. |
Svenska för affärslivet |
Ruotsin suullinen taito |
Ruotsin kirjallinen taito |
English for Business |
Ruotsin aktivointi |
Englannin aktivointi |
Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä. |
Liiketalouden perusteet |
Brändin rakentaminen |
Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen |
Corporate responsibility |
Liiketoimintaosaaminen
Opiskelija ymmärtää talouden lainalaisuudet, kannattavan liiketoiminnan perusperiaatteet ja osaa tulkita talouden keskeisiä tunnuslukuja sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa. Opiskelija osaa kuvata yrityksen ja liiketoiminnan ydinprosessit sekä hahmottaa liiketalouden eri osa-alueiden vaikutukset toisiinsa ja ymmärtää liiketoimintaympäristön vuorovaikutteisuuden. Opiskelija osaa toimia pohjoisessa kansallisessa ja/ tai kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Opiskelija tuntee liiketoiminnan eri osa-alueet ja tuntee liiketoimintaa säätelevän keskeisimmän lainsäädännön. Opiskelija osaa tuottaa liiketalouden alan asiakirjoja ja muita tuotoksia. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta liiketoiminnassa. Opiskelija kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan kotimaista ja kansainvälistä liiketoimintaa uusilla työmenetelmillä. Opiskelija osaa soveltaa talousmatematiikkaa ja tilastollisia menetelmiä yrityksen talouden ja toiminnan ohjauksessa. piskelija osaa tehdä palkanlaskentaa ja hallitsee siihen liittyvän lainsäädännön |
Liiketalouden perusteet |
Liiketoimintaosaaminen |
Liiketalouden juridiikka |
Taloushallinnon perusteet |
Liiketalouden matematiikka ja tilastomatematiikka |
Palkkahallinto ja työsuhdetieto |
Corporate responsibility |
Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Kaupan toimintaympäristö ja kilpailukeinot |
Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Osaston henkilöstön ja myynnin johtaminen |
Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Tunnusluvut ja johtaminen |
Markkinointiosaaminen
Opiskelija osaa hyödyntää markkinoinnin perusperiaatteita. Opiskelija tunnistaa yrityksen asiakassegmentit, asiakas- ja myyntiprosessit sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot. Opiskelija tunnistaa vastuullisen liiketoiminnan osa-alueet ja sidosryhmät sekä vastuullisen liiketoiminnan merkityksen osana kilpailuetua. Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan vastuullisen liiketoiminnan johtamiseen liittyviä periaatteita. |
Markkinoinnin ja myynnin perusteet |
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen |
Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija tunnistaa osaamisensa ja oppimistapojensa vahvuuksia ja kehityskohteita sekä hyödyntää oppimisessaan yhteisöllisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
Startti korkeakouluopiskeluun |
Perusharjoittelu |
Ammatillinen harjoittelu |
Tutkin ja kehitän |
Opinnäytetyön suunnitteluvaihe |
Opinnäytetyön toteuttamisvaihe |
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe |
Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä. |
Asiantuntijan IT-työvälineet |
Ammatillinen viestintä |
Perusharjoittelu |
Ammatillinen harjoittelu |
Luokittelemattomat |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
YDINTLT-1003 |
YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
95 |
POMOD21-1003 |
Liiketoiminnan perusosaaminen
(Valitaan kaikki) |
30 |
AMKO006 | Startti korkeakouluopiskeluun | 5 |
T31L119OJ | Liiketalouden perusteet | 5 |
T31L118OJ | Asiantuntijan IT-työvälineet | 5 |
T31L115OJ | Liiketoimintaosaaminen | 5 |
T31L121OJ | Liiketalouden juridiikka | 5 |
T31L120OJ | Ammatillinen viestintä | 5 |
KIEMOD21-1003 |
Kielet
(Valitaan kaikki) |
10 |
T300BA95 | Svenska för affärslivet | 5 |
RUOTSIS | Ruotsin suullinen taito | 0 |
RUOTSIK | Ruotsin kirjallinen taito | 0 |
T31L126OJ | English for Business | 5 |
KPMOD21-1003 |
Liiketoiminnan keskeiset prosessit
(Valitaan kaikki) |
55 |
T31L122OJ | Markkinoinnin ja myynnin perusteet | 5 |
T31L116OJ | Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen | 5 |
T31L124OJ | Taloushallinnon perusteet | 5 |
T31L125OJ | Liiketalouden matematiikka ja tilastomatematiikka | 5 |
T31L114OJ | Palkkahallinto ja työsuhdetieto | 5 |
HARMOD21-1003 |
Harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 |
T31L144 | Perusharjoittelu | 10 |
T31L145 | Ammatillinen harjoittelu | 20 |
PROTLT-1003 |
PROFILOIVA OSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
95 |
BAKMOD21-1003 |
Brändi ja asiakaskokemus
(Valitaan kaikki) |
25 |
T31L102OJ | Asiakaskokemuksen kehittäminen | 5 |
T31L103OJ | Brändin rakentaminen | 5 |
T31L104OJ | Visuaalinen osaaminen 1: kuva | 5 |
T31L105OJ | Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen | 5 |
T31L106OJ | Verkkokaupan toteutus | 5 |
SVDMOD21-1003 |
Sisältötuotanto, visualisointi ja dataohjaus
(Valitaan kaikki) |
30 |
T31L109OJ | Sisältömarkkinointi | 5 |
T31L107OJ | Visuaalinen osaaminen 2: video | 5 |
T31L108OJ | Sisällön suunnittelu ja tuotanto | 5 |
T31L110OJ | Markkinointi sosiaalisessa mediassa | 5 |
T31L111OJ | Myynnin johtaminen ja CRM | 5 |
T31L112OJ | Markkinoinnin automaatio | 5 |
YHOMOD21-1003 |
Yhteiset opinnot liiketalous ja kv-opinnot
(Valitaan kaikki) |
30 |
Customer Insight and digital service design
(Valitaan kaikki) |
30 | |
T31L127OJ | Customer Insight and Service Design | 5 |
T31L128OJ | Application Design Process | 5 |
T31L1281J | Growth Hacking | 5 |
T31L1283J | Brand storytelling design and communication | 5 |
T31L1282J | Data and Web Analytics | 5 |
T31L1284J | Corporate responsibility | 5 |
VAMOD21-1003 |
Vapaasti valittavat
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
10 |
VVV200OJ | Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Kaupan toimintaympäristö ja kilpailukeinot | 5 |
VVV201OJ | Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Osaston henkilöstön ja myynnin johtaminen | 5 |
VVV202OJ | Kauppa ja yrittäjyysopinnot / Tunnusluvut ja johtaminen | 5 |
T31L145OJ | Ruotsin aktivointi | 5 |
T31L138OJ | Englannin aktivointi | 5 |
TUTKTLT-1003 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 |
T42T100OJ | Tutkin ja kehitän | 5 |
T31L71OP-1003 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 |
AMKO001 | Opinnäytetyön suunnitteluvaihe | 5 |
AMKO002 | Opinnäytetyön toteuttamisvaihe | 5 |
AMKO003 | Opinnäytetyön viimeistelyvaihe | 5 |