Siirry suoraan sisältöön

Tieto- ja paikkatietotekniikkaLaajuus (5 op)

Tunnus: R501ML21OJ

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Tietotekniikan perusteet teeman tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiudet hallita tietotekniikan perusohjelmistojen käyttö.
Paikkatietotekniikan perusteet teeman tavoitteena on paikkatiedon peruskäsitteiden ymmärtäminen, paikkatietosovelluksen peruskäytön osaaminen ja kartan tuottaminen paikkatietosovelluksella.
Opintojakson teemat ovat:
- Tietotekniikan perusohjelmistot

- Paikkatietotekniikan perusteet


Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin

Sisältö

- Tietotekniikan perusohjelmistot: Word, Excel, Powerpoint, Photoshop
- Paikkatietotekniikan ohjelmistot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.