Siirry suoraan sisältöön

Leikki, liike ja ilmaisu hyvinvoinnin lähteinä (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10126-AH00CY97-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 30.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
03.02.2025 - 30.11.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 2000
Opintojakso
C-10126-AH00CY97

Arviointikriteerit

-Opiskelija kuvaa ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -Opiskelija tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -Opiskelija osoittaa ymmärryksensä ja osaamisensa leikkiä ohjauksesta ja mahdollistamisesta vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -Opiskelija käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia sekä keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä -Opiskelija suorittaa oppimistehtävät tehtävänannon mukaisesti, palauttaen ne annetussa aikataulussa

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

-Leikki lapsen eri kehitysvaiheissa ja leikin teoria -Lapsen motorinen kehitys ja liikkuminen lapsen eri kehitysvaiheissa -Vertaissuhteiden ja osallisuuden tukeminen luovan toiminnan kautta -Leikin, liikkeen ja ilmaisun mahdollisuudet lapsen tunteiden ja stressin säätelyssä -Luovuus ja ilmaisun soveltavat muodot vuorovaikutuksen tukena -Aikuisen rooli vuorovaikutusta rakentavan leikin mahdollistajana ja rikastajana -Metsä ja luonto hyvinvointia tuottavina leikkiympäristöinä -Leikki, leikillisyys ja luovuus osana jokaisen arkea -Ilmaisun eri muodot (musiikki, draama, kuvataide, kädentaidot) ryhmän-/yksilöiden tavoitteellisessa ohjauksessa -Liikkumisen mahdollistaminen ja siihen kannustaminen arjessa

Tavoitteet

-kuvata ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -ohjata ja mahdollistaa leikkiä vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia ja keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä

Aika ja paikka

Opintojakso on avoinna 3.2. - 30.11.2025. Opettajat arvioivat opintojakson tehtäviä palautuspäivästä seuraavan kuukauden loppuun mennessä. Kesä- ja heinäkuun aikana palautuneet tehtävät arvioidaan elokuun loppuun mennessä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu täysin itsenäisesti verkossa oman aikataulun mukaisesti, kurssin aukioloaikana 3.2. - 30.11.2025. Toteutukseen sisältyy 5 noin 1 op laajuista osiota. Osiot koostuvat tutkittuun teoriatietoon perustuvasta materiaalista, oppimistehtävistä ja moodletenteistä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Mahdollisista uusinnoista sovittava opettajien kanssa

Kansainvälisyys

Verkkoympäristö, moodle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa n. 27 tunnin opiskelijan työtä

Siirry alkuun