Skip to main content

Play, Motion and Expression as Sources of Well-being (5 cr)

Code: C-10126-AH00CY97-3004

General information


Enrollment
20.11.2024 - 30.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
03.02.2025 - 30.11.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 2000

Assessment criteria

-Opiskelija kuvaa ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -Opiskelija tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -Opiskelija osoittaa ymmärryksensä ja osaamisensa leikkiä ohjauksesta ja mahdollistamisesta vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -Opiskelija käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia sekä keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä -Opiskelija suorittaa oppimistehtävät tehtävänannon mukaisesti, palauttaen ne annetussa aikataulussa

Evaluation scale

Approved/Failed

Content scheduling

-Leikki lapsen eri kehitysvaiheissa ja leikin teoria -Lapsen motorinen kehitys ja liikkuminen lapsen eri kehitysvaiheissa -Vertaissuhteiden ja osallisuuden tukeminen luovan toiminnan kautta -Leikin, liikkeen ja ilmaisun mahdollisuudet lapsen tunteiden ja stressin säätelyssä -Luovuus ja ilmaisun soveltavat muodot vuorovaikutuksen tukena -Aikuisen rooli vuorovaikutusta rakentavan leikin mahdollistajana ja rikastajana -Metsä ja luonto hyvinvointia tuottavina leikkiympäristöinä -Leikki, leikillisyys ja luovuus osana jokaisen arkea -Ilmaisun eri muodot (musiikki, draama, kuvataide, kädentaidot) ryhmän-/yksilöiden tavoitteellisessa ohjauksessa -Liikkumisen mahdollistaminen ja siihen kannustaminen arjessa

Objective

-kuvata ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -ohjata ja mahdollistaa leikkiä vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia ja keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä

Location and time

Opintojakso on avoinna 3.2. - 30.11.2025. Opettajat arvioivat opintojakson tehtäviä palautuspäivästä seuraavan kuukauden loppuun mennessä. Kesä- ja heinäkuun aikana palautuneet tehtävät arvioidaan elokuun loppuun mennessä.

Materials

Oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan moodlessa.

Teaching methods

Opintojakso toteutuu täysin itsenäisesti verkossa oman aikataulun mukaisesti, kurssin aukioloaikana 3.2. - 30.11.2025. Toteutukseen sisältyy 5 noin 1 op laajuista osiota. Osiot koostuvat tutkittuun teoriatietoon perustuvasta materiaalista, oppimistehtävistä ja moodletenteistä.

Exam schedules

Mahdollisista uusinnoista sovittava opettajien kanssa

International connections

Verkkoympäristö, moodle

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

1 opintopiste vastaa n. 27 tunnin opiskelijan työtä

Go back to top of page