Play, Motion and Expression as Sources of Well-being (5 cr)
Code: C-10126-AH00CY97-3004
General information
- Enrollment
-
20.11.2024 - 30.09.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
03.02.2025 - 30.11.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 2000
- Course
- C-10126-AH00CY97
Assessment criteria
-Opiskelija kuvaa ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -Opiskelija tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -Opiskelija osoittaa ymmärryksensä ja osaamisensa leikkiä ohjauksesta ja mahdollistamisesta vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -Opiskelija käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia sekä keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä -Opiskelija suorittaa oppimistehtävät tehtävänannon mukaisesti, palauttaen ne annetussa aikataulussa
Evaluation scale
Approved/Failed
Content scheduling
-Leikki lapsen eri kehitysvaiheissa ja leikin teoria -Lapsen motorinen kehitys ja liikkuminen lapsen eri kehitysvaiheissa -Vertaissuhteiden ja osallisuuden tukeminen luovan toiminnan kautta -Leikin, liikkeen ja ilmaisun mahdollisuudet lapsen tunteiden ja stressin säätelyssä -Luovuus ja ilmaisun soveltavat muodot vuorovaikutuksen tukena -Aikuisen rooli vuorovaikutusta rakentavan leikin mahdollistajana ja rikastajana -Metsä ja luonto hyvinvointia tuottavina leikkiympäristöinä -Leikki, leikillisyys ja luovuus osana jokaisen arkea -Ilmaisun eri muodot (musiikki, draama, kuvataide, kädentaidot) ryhmän-/yksilöiden tavoitteellisessa ohjauksessa -Liikkumisen mahdollistaminen ja siihen kannustaminen arjessa
Objective
-kuvata ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -ohjata ja mahdollistaa leikkiä vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia ja keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä
Location and time
Opintojakso on avoinna 3.2. - 30.11.2025. Opettajat arvioivat opintojakson tehtäviä palautuspäivästä seuraavan kuukauden loppuun mennessä. Kesä- ja heinäkuun aikana palautuneet tehtävät arvioidaan elokuun loppuun mennessä.
Materials
Oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan moodlessa.
Teaching methods
Opintojakso toteutuu täysin itsenäisesti verkossa oman aikataulun mukaisesti, kurssin aukioloaikana 3.2. - 30.11.2025. Toteutukseen sisältyy 5 noin 1 op laajuista osiota. Osiot koostuvat tutkittuun teoriatietoon perustuvasta materiaalista, oppimistehtävistä ja moodletenteistä.
Exam schedules
Mahdollisista uusinnoista sovittava opettajien kanssa
International connections
Verkkoympäristö, moodle
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
1 opintopiste vastaa n. 27 tunnin opiskelijan työtä