Asiakas- ja potilaslähtöisyys (2op)
Toteutuksen tunnus: C-10065-SX00FX92-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2025 - 14.12.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 02.03.2026 - 15.06.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Korkeakoulu
- Metropolia Ammattikorkeakoulu, Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 0 - 5
- Opintojakso
- C-10065-SX00FX92
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Ks. Moodle.
Tavoitteet
Opiskelija -tietää asiakas- ja potilaslähtöisyyden käsitteen ja toiminnan periaatteet -tietää asiakkaan ja potilaan oikeuksiin ja velvollisuuksiin liittyvät oikeudelliset ja eettiset lähtökohdat -ymmärtää tavoitteellisuuden, dialogisuuden ja osallisuuden merkityksen asiakas- ja potilassuhteessa -ymmärtää monialaisuuden ja monitoimijuuden käsitteet sekä niiden merkityksen asiakas- ja potilastyössä
Sisältö
Asiakas- ja potilaslähtöisyys käsitteenä ja toiminnan periaatteet Asiakkaan ja potilaan asemaa ja oikeuksia säätelevä lainsäädäntö ja eettiset lähtökohdat Dialogisen ja tavoitteellisen vuorovaikutussuhteen perusteet Monialaisuus ja monitoimijuus asiakas- ja potilastyössä
Aika ja paikka
Moodle avoinna 2.3.2026 alkaen. Opintojakson voi suorittaa omaan tahtiin.
Oppimateriaalit
Opintojakson materiaali ilmoitetaan Moodle-alustalla.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely Moodlessa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Omaan tahtiin Moodlessa.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 opintopistettä vastaa 54 tunnin työpanosta.