Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja potilaslähtöisyys (2op)

Toteutuksen tunnus: C-10065-SX00FX92-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 14.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
02.03.2026 - 15.06.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Korkeakoulu
Metropolia Ammattikorkeakoulu, Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
0 - 5
Opintojakso
C-10065-SX00FX92

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Ks. Moodle.

Tavoitteet

Opiskelija -tietää asiakas- ja potilaslähtöisyyden käsitteen ja toiminnan periaatteet -tietää asiakkaan ja potilaan oikeuksiin ja velvollisuuksiin liittyvät oikeudelliset ja eettiset lähtökohdat -ymmärtää tavoitteellisuuden, dialogisuuden ja osallisuuden merkityksen asiakas- ja potilassuhteessa -ymmärtää monialaisuuden ja monitoimijuuden käsitteet sekä niiden merkityksen asiakas- ja potilastyössä

Sisältö

Asiakas- ja potilaslähtöisyys käsitteenä ja toiminnan periaatteet Asiakkaan ja potilaan asemaa ja oikeuksia säätelevä lainsäädäntö ja eettiset lähtökohdat Dialogisen ja tavoitteellisen vuorovaikutussuhteen perusteet Monialaisuus ja monitoimijuus asiakas- ja potilastyössä

Aika ja paikka

Moodle avoinna 2.3.2026 alkaen. Opintojakson voi suorittaa omaan tahtiin.

Oppimateriaalit

Opintojakson materiaali ilmoitetaan Moodle-alustalla.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen työskentely Moodlessa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Omaan tahtiin Moodlessa.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 opintopistettä vastaa 54 tunnin työpanosta.

Siirry alkuun