Musiikin manageri- ja välittäjäosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02472-2B00DX69-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
10.03.2025 - 04.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
05.05.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Seinäjoen ammattikorkeakoulu, SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 80
- Opintojakso
- C-02472-2B00DX69
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa: Tunnistaa modernin musiikkibisneksen eri yleisöt ja toimintaympäristöt. Rakentaa itselleen ja edustamalleen artistille strategisen sosiaalisen median ja online-presenssin perustan. Soveltaa passiivista promootiota ja hyödyntämään sitä artistin näkyvyyden kasvattamisessa. Kehittää artistin brändikuvaa ja tunnistaa siihen liittyvät elementit. Kommunikoida tehokkaasti artistin kanssa sekä toteuttaa yhdessä suunniteltuja strategioita. Tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen sekä sisällön rikastamisen mahdollistajana. Tulkita strategisesti räätälöityjä managerisopimuksia.
Sisältö
Kurssi keskittyy musiikkibisneksen keskeisiin osa-alueisiin, erityisesti online-presenssiin ja sen strategiseen hyödyntämiseen oikealla markkinalla. Tavoitteena on tarjota opiskelijoille käytännönläheinen ymmärrys musiikkialan nykyaikaisista toimintamalleista sekä niiden soveltamisesta kansainvälisessä ja nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Musiikkibisneksen yleisöt ja toimintakenttä Online-presenssin merkitys ja sosiaalisen median strategiat Managerisuhteen luominen ja kehittäminen Brändiajattelu ja edustettavan artistin tavoitteisiin sitoutuminen Kommunikaation merkitys artistin kanssa ja yhteisten toimintasuunnitelmien toteuttaminen Managerisopimuksen merkitys, sisältö ja strateginen tulkinta Välittäjäportaan rooli ja sen hyödyntäminen osana artistin uran kehittämistä Tekoälyn ja digitaalisten työkalujen rooli music business managementissa
Aika ja paikka
Aikaan sidottua verkko-opetusta. Luennot tallennetaan, ja ne voi katsoa jälkikäteen omassa aikataulussa. Verkko-opetuspäivät: - 7.5. klo 12-16 - 14.5. klo 12-16 - 19.5. klo 12-16 - 2.6. klo 12-16 - 4.6. klo 16-20 - 11.6. klo 16-20
Oppimateriaalit
Oppimateriaalina käytetään The Art of Music Business Management – For Artists & Managers (2nd Edition, 2024).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutus sisältää yhteensä 24 tuntia luentoja sekä kaksi rakenteellista tehtävää.