Sähköiset palvelut asiakastyössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02469-SH10074-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.10.2024 - 02.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.02.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Karelia-ammattikorkeakoulu, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Opintojakso
- C-02469-SH10074
Arviointikriteerit
Oppimistehtävät suoritettu hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opinnot suoritettuaan opiskelija:ymmärtää sähköisten palvelujen käyttöönottoon vaikuttavat tekijät ja osaa omalta osaltaan edistää sähköisten palvelujen käyttöönottoa moniammatillisena yhteistyönä - osaat arvioida asiakkaan tarpeita ja sen perusteella asiakkaan sähköisten palvelujen tarvetta ja soveltuvuutta eri asiakkaille/asiakasryhmille - osaat ohjata, motivoida ja valmentaa asiakasta/asiakasryhmiä käyttämään sähköisiä palveluja vaikuttavasti ja hyödyntämään niitä oman hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistämisessä sekä hoidossa - osaat ottaa sähköisiä palveluja käyttöön oman substanssialan asiakkaille - osaat soveltaa asiakastyön/hoidon/kuntoutustyön periaatteita sähköisten palvelujen toteuttamisessa
Sisältö
- sähköisten palvelujen käyttöönottoon liittyvät tekijät ja käyttöönotonprosessi ja sen edistäminen - sähköisten palvelujen soveltuvuus eri asiakkaille ja asiakasryhmille - sähköisten palvelujen hyödyntäminen ja soveltaminen asiakastyössä ja asiakastyön prosesseissa - sähköisten palvelujen käytön tuki ja potilasturvallisuus sekä tietosuojan ja -turvan varmistaminen - palveluohjaus sähköisessä asioinnissa - monikanavainen asiakkaan ohjaaminen ja valmennus - motivoivan haastattelumenetelmän soveltaminen verkossa tapahtuvaan ohjaukseen
Opetusmenetelmät
Opinnot suoritetaan itsenäisesti verkko-opintoina. Opintojakson suorittaminen on mahdollista omaan tahtiin.