Siirry suoraan sisältöön

Myynnin prosessit (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L62OJ-19002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 27.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.10.2020 - 06.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Toimipiste
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Nelly Korteniemi
Mika Saloheimo
Vastuuopettaja
Mika Saloheimo
Ryhmät
T31L19S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2019
Opintojakso
T31L62OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät myynnin strategisia vaihtoehtoja ja myyntiin liittyviä digitaalisia muutoksia. Ymmärrät myyntiin liittyviä psykologisia tekijöitä. Osaat suunnitella monikanavaisia myyntiprosesseja ja -kampanjoita hyödyntäen CRM-järjestelmää. Ymmärrät CRM-järjestelmän yhteydet muihin liiketoiminnan järjestelmiin. Ymmärrät asiakasdatan muodot ja niiden merkityksen. Osaat huomioida tietosuojan koskien asiakasdataa. Osaat mitata myyntitoimintaa.

Sisältö

Liiketalouden 3. lukukauden teemana on myynnin ja ostamisen polkujen rakentaminen digitalisoituvassa liiketoimintaympäristössä. Houkutteleva brändi ja laadukas asiakaskokemus toimivat myynnin perustana. Myynnin prosessit täytyy huolella suunnitella ja hyödyntää tämän tukena digitaalisia työkaluja. Verkkopalvelu toimii myynnin tekijänä ja sen toteuttamista lähestytään tarpeellisista näkökulmista.
Opintojakson keskeinen sisältö:
- Myynnin strategiat
- Myynnin prosessit ja kampanjat monikanavaisessa ympäristössä
- Myynnin psykologia
- Myyntityö
- Myynnin johtaminen
- CRM-järjestelmät ja asiakasdata myynnin suunnittelussa ja tulosten mittaamisessa
- Asiakastietoon liittyvät tietosuojakysymykset

Aika ja paikka

Syyslukukaudella 2020 opintojakso toteutetaan etäopetuksena päiväopetuksen lukujärjestystä mukaillen.

Oppimateriaalit

Myynnin psykologian kirjallisuutta: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/718545
Myynnin johtamisen kirjallisuutta: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/735829
Hubspot Academyn Sales Software Certification -materiaali.
Opintojakson Moodlessa on saatavilla oppimateriaalia.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut.
Hubspot-sovelluksen käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimistehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä

Arvioinnin kohde: Myynnin merkitys liiketoiminnassa
Tunnistat keskeisiä myyntiin liittyviä strategisia vaihtoehtoja. Ymmärrät joitain keskeisiä myyntiin liittyviä psykologisia tekijöitä

Arvioinnin kohde: Myynnin suunnittelu
Ymmärrät myyntiprosessin luonteen ja sen keskeiset vaiheet. Ymmärrät myyntikampanjan rakenteen ja sen tuloksen mittaamisen. Osaat hyödyntää CRM-järjestelmää myyntityön tukena. Tunnistat tietosuojan asettamat keskeiset vaatimukset myyntiin ja asiakastietoihin liittyen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä

Arvioinnin kohde: Myynnin merkitys liiketoiminnassa
Pystyt arvioimaan myynnin strategisia vaihtoehtoja käytännön liiketoiminnan kannalta. Osaat hyödyntää myyntiin liittyviä psykologisia tekijöitä käytännössä.

Arvioinnin kohde: Myynnin suunnittelu
Osaat suunnitella myyntiprosessin ja kampanjoita hyödyntäen CRM-järjestelmää. Osaat hyödyntää asiakasdataa. Tunnistat relevantit yhteydet eri järjestelmien välillä. Osaat mitata myyntiprosessin ja kampanjan tulosta. Osaat vastata keskeisiin tietosuojan asettamiin vaatimuksiin myynnin toteutuksessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvioinnin kohde

Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Myynnin merkitys liiketoiminnassa
Pystyt perustelemaan myynnin strategisia vaihtoehtoja käytännön liiketoiminnassa. Osaat hyödyntää luovalla ja tuloksekkaalla tavalla myynnin psykologiaa

Arvioinnin kohde: Myynnin suunnittelu
Osaat suunnitella yksityiskohtaisia myyntiprosesseja ja kampanjoita asiakkaita houkuttelevalla tavalla. Osaat hyödyntää CRM-järjestelmää myynnin toteuttamisessa. Tunnistat relevantit yhteydet eri järjestelmien välillä. Osaat mitata myynnin tuloksellisuutta. Osaat vastata laajasti tietosuojan asettamiin vaatimuksiin myynnin toteutuksessa.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun