Skip to main content

Self-Leadership and Dialogical Group Counselling (15 cr)

Code: JOPS1311V24-3003

General information


Enrollment
06.06.2025 - 31.07.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.06.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
15 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Degree programmes
Administrative Sciences and Management
Teachers
Ville Pietiläinen
Teacher in charge
Ville Pietiläinen
Course
JOPS1311V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- jäsentää itsensä johtamisen keskeisen teoreettisen käsitteistön
- jäsentää pienryhmän ohjauksen ja johtamisen keskeisen teoreettisen käsitteistön
- tunnistaa yksilön ohjauksellisen kehittämisen lähtökohdat
- tunnistaa tavoitteellisen pienryhmän dynamiikan muodostumisen ja muutoksen
- soveltaa ohjauksellisia lähestymistapoja yksilön ja pienryhmän toiminnan kehittämiseen
- ottaa erilaisia yksilön ja ryhmän ohjausta edistäviä rooleja
- ottaa vastaan ohjausta taitojensa kehittämiseksi.

Execution methods

Opetusprofiili: LÄHI.
Vaihtoehtoinen suoritustapa laaja itsenäinen kirjallinen tehtävä (ETÄ 2).

Accomplishment methods

a) Osallistuminen kontaktioppimiseen sekä siihen liittyvät tehtävät ja harjoitukset.
b) Yksilön psykologista ymmärtämistä, pienryhmän dynamiikkaa sekä ohjauksellisia rooleja tutkiva harjoituskokonaisuus ja kenttäraportti.
c) Itsensä johtamisen ja pienryhmän dialogisen ohjauksen käsitteelliset ja käytännölliset näkökulmat kokoava kirjallinen tehtävä.

Content

Opintojakson sisältönä on ohjauksellinen ote asiantuntija- ja ihmissuhdetyöhön. Opintojaksolla muodostetaan käsitteellinen ja käytännöllinen ymmärrys itsensä johtamisen ja pienryhmän ohjauksen ilmiöistä. Opintojakso sisältää runsaasti havainnollistavia harjoituksia ja tehtäviä, joissa painottuu sisäisen maailman tunnistaminen ja ulkoistaminen, empaattinen paneutuminen toisen maailmaan, ohjaukselliset roolit, luova ideointi vaihtoehtojen löytämiseksi.

Materials

Jaetaan opintojakson aikana


Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä tehtävänantoon nähden.

Välttävä (1): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Tyydyttävä (2): Suoritus on suppea, pintapuolinen, mutta vastaa pääosiltaan tehtävänantoon. Suorituksessa käsitellään asioita yksipuolisesti tai suppeasti, mutta teksti on melko eheätä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Vastauksessa on esimerkkejä tai käsitteitä on havainnollistettu muulla tavalla onnistuneesti. Teksti kuitenkin pitäytyy kuvailevalla tasolla ja pääosin suorissa lähdeviitteissä.

Kiitettävä (4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Vastauksessa on esimerkkejä tai käsitteitä on havainnollistettu muulla tavalla onnistuneesti. Tekstissä viitataan lähdemateriaaliin monipuolisesti. Kirjallisuutta käytetään lähdekohtana aihetta koskeville päätelmille ja omien ajatusten muodostamiselle.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Vastauksessa on esimerkkejä tai käsitteitä on havainnollistettu muulla tavalla onnistuneesti. Lähdemateriaali ja kirjoittajan oma ajattelu muodostavat eheän vuoropuhelun. Tekstissä on uudenlaisia, perusteltuja näkökulmia tai soveltamiskohteita aiheeseen.

Qualifications

Hallintotieteiden ja johtamisen perusopinnot

Go back to top of page