Asiakaskokemuksen kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: T42T168OJ-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 06.10.2025 - 01.03.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 02.03.2026 - 25.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..
Suoritustavat
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.
Sisältö
Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.
Aika ja paikka
Opintojakson on osittain itsenäisesti ja omatahtisesti suoritettava, ajasta ja paikasta riippumaton.
Opintojakso alkaa itsenäisellä ennakkotehtävällä maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävän löydät Moodlesta. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.
Opintojaksossa on kontaktikertoja ZOOM:ssa, jotka tukevat opintojakson teemoja ja sisältöjä.
Kontaktikerrat ovat:
Torstai 12.3 klo 17-20 (Opintojakson info, ennakkotehtävän läpikäynti ja jatko-ohjeistus)
Keskiviikko 18.3 klo 17-18 (Sparraushetki - vapaaehtoinen)
Keskiviikko 25.3 klo 17-20 (Opintojakson loppupresentaatiot)
Opetusmenetelmät
- Integroitu oppiminen
- Yksilöllistä luovuutta ja tulevassa työelämässä tarvittavien osaamisen kehittmäistä
- Itsenäinen aineistoon tutustuminen ja oppimistehtävät
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Uusintasuoritusmahdollisuudet ilmoitetaan Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa 135h opiskelijan työtä.
Tämä sisältää:
- Ennakkotehtävä (Työmäärä arviolta 5h)
- Ennakkotehtävään valitun tapauksen (case) kehittäminen ja viimeistely (Työmäärä arviolta 75h)
- Moodlessa teema-alueisiin sisältyvät luentotallenteet, muihin materiaaleihin tutustumiset ja oppimistehtävät (Työmäärä on arviolta 50h).
- Kirjallinen oman oppimisen reflektointi (Työmäärä arviolta 5h)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.
Lisätiedot
Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, joka annetaan Moodlessa maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.