Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: T42T168OJ-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.10.2025 - 01.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
02.03.2026 - 25.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
Paikat
0 - 60
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Mira Alhonsuo
Vastuuopettaja
Mira Alhonsuo
Opintojakso
T42T168OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..

Suoritustavat

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Sisältö

Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.

Aika ja paikka

Opintojakson on osittain itsenäisesti ja omatahtisesti suoritettava, ajasta ja paikasta riippumaton.
Opintojakso alkaa itsenäisellä ennakkotehtävällä maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävän löydät Moodlesta. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.

Opintojaksossa on kontaktikertoja ZOOM:ssa, jotka tukevat opintojakson teemoja ja sisältöjä.
Kontaktikerrat ovat:
Torstai 12.3 klo 17-20 (Opintojakson info, ennakkotehtävän läpikäynti ja jatko-ohjeistus)
Keskiviikko 18.3 klo 17-18 (Sparraushetki - vapaaehtoinen)
Keskiviikko 25.3 klo 17-20 (Opintojakson loppupresentaatiot)

Opetusmenetelmät

- Integroitu oppiminen
- Yksilöllistä luovuutta ja tulevassa työelämässä tarvittavien osaamisen kehittmäistä
- Itsenäinen aineistoon tutustuminen ja oppimistehtävät

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Uusintasuoritusmahdollisuudet ilmoitetaan Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op vastaa 135h opiskelijan työtä.
Tämä sisältää:
- Ennakkotehtävä (Työmäärä arviolta 5h)
- Ennakkotehtävään valitun tapauksen (case) kehittäminen ja viimeistely (Työmäärä arviolta 75h)
- Moodlessa teema-alueisiin sisältyvät luentotallenteet, muihin materiaaleihin tutustumiset ja oppimistehtävät (Työmäärä on arviolta 50h).
- Kirjallinen oman oppimisen reflektointi (Työmäärä arviolta 5h)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.

Lisätiedot

Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, joka annetaan Moodlessa maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.

Siirry alkuun