Skip to main content

Customer Experience Development (5cr)

Code: T42T168OJ-3005

General information


Enrollment
06.10.2025 - 01.03.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
02.03.2026 - 25.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
Mira Alhonsuo
Teacher in charge
Mira Alhonsuo
Course
T42T168OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..

Accomplishment methods

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Content

Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.

Location and time

Opintojakson on osittain itsenäisesti ja omatahtisesti suoritettava, ajasta ja paikasta riippumaton.
Opintojakso alkaa itsenäisellä ennakkotehtävällä maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävän löydät Moodlesta. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.

Opintojaksossa on kontaktikertoja ZOOM:ssa, jotka tukevat opintojakson teemoja ja sisältöjä.
Kontaktikerrat ovat:
Torstai 12.3 klo 17-20 (Opintojakson info, ennakkotehtävän läpikäynti ja jatko-ohjeistus)
Keskiviikko 18.3 klo 17-18 (Sparraushetki - vapaaehtoinen)
Keskiviikko 25.3 klo 17-20 (Opintojakson loppupresentaatiot)

Teaching methods

- Integroitu oppiminen
- Yksilöllistä luovuutta ja tulevassa työelämässä tarvittavien osaamisen kehittmäistä
- Itsenäinen aineistoon tutustuminen ja oppimistehtävät

Exam schedules

Uusintasuoritusmahdollisuudet ilmoitetaan Moodlessa.

Student workload

5 op vastaa 135h opiskelijan työtä.
Tämä sisältää:
- Ennakkotehtävä (Työmäärä arviolta 5h)
- Ennakkotehtävään valitun tapauksen (case) kehittäminen ja viimeistely (Työmäärä arviolta 75h)
- Moodlessa teema-alueisiin sisältyvät luentotallenteet, muihin materiaaleihin tutustumiset ja oppimistehtävät (Työmäärä on arviolta 50h).
- Kirjallinen oman oppimisen reflektointi (Työmäärä arviolta 5h)

Assessment criteria, satisfactory (1)

Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.

Assessment criteria, good (3)

Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.

Further information

Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, joka annetaan Moodlessa maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.

Go back to top of page