Customer Experience Development (5cr)
Code: T42T168OJ-3005
General information
- Enrollment
- 06.10.2025 - 01.03.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 02.03.2026 - 25.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..
Accomplishment methods
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.
Content
Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.
Location and time
Opintojakson on osittain itsenäisesti ja omatahtisesti suoritettava, ajasta ja paikasta riippumaton.
Opintojakso alkaa itsenäisellä ennakkotehtävällä maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävän löydät Moodlesta. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.
Opintojaksossa on kontaktikertoja ZOOM:ssa, jotka tukevat opintojakson teemoja ja sisältöjä.
Kontaktikerrat ovat:
Torstai 12.3 klo 17-20 (Opintojakson info, ennakkotehtävän läpikäynti ja jatko-ohjeistus)
Keskiviikko 18.3 klo 17-18 (Sparraushetki - vapaaehtoinen)
Keskiviikko 25.3 klo 17-20 (Opintojakson loppupresentaatiot)
Teaching methods
- Integroitu oppiminen
- Yksilöllistä luovuutta ja tulevassa työelämässä tarvittavien osaamisen kehittmäistä
- Itsenäinen aineistoon tutustuminen ja oppimistehtävät
Exam schedules
Uusintasuoritusmahdollisuudet ilmoitetaan Moodlessa.
Student workload
5 op vastaa 135h opiskelijan työtä.
Tämä sisältää:
- Ennakkotehtävä (Työmäärä arviolta 5h)
- Ennakkotehtävään valitun tapauksen (case) kehittäminen ja viimeistely (Työmäärä arviolta 75h)
- Moodlessa teema-alueisiin sisältyvät luentotallenteet, muihin materiaaleihin tutustumiset ja oppimistehtävät (Työmäärä on arviolta 50h).
- Kirjallinen oman oppimisen reflektointi (Työmäärä arviolta 5h)
Assessment criteria, satisfactory (1)
Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.
Assessment criteria, good (3)
Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.
Further information
Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, joka annetaan Moodlessa maanantaina 2.3.2026. Ennakkotehtävä pitää olla suoritettuna ennen ensimmäistä kontaktia, joka on torstaina 12.3 klo 17-20.