Collaborative Customer Experience and Digital Marketing (5op)
Toteutuksen tunnus: MATR224-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 06.10.2025 - 29.03.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 30.03.2026 - 13.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Restonomikoulutus
- Matkailututkimuksen tutkinto-ohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opinnon teemat ja rytmitys:
1. Projektiopinnon aloitus,
2. Pelisääntöjen ja ryhmäytymisen esitys,
3. Projekti-idean esitys,
4. Projektin toimenpiteiden ja tavoitteiden esitys,
5. Projektin aineistosuunnitelman esitys,
6. Projektin aineistonkeruuvaiheen esitys,
7. Projektin alustavan aineistoanalyysin esitys,
8. Projektin aineistoanalyysin viimeistellyt tulokset ja johtopäätökset,
9. Projektiesityksen kentraaliharjoitus,
10. Projektiesitysten tähtihetki toimeksiantajille.
Tavoitteet
After completion of the course the student is able to
- apply the principles and tools of the customer experience management and digital marketing in practical development work
- plan, implement and evaluate the project in co-creation with the multicultural team and working life
- apply his/her enhanced project and business communication skills.
Sisältö
- Implementing and applying the principles, concepts and tools of the customer experience management
- Implementung and applying the principles, concepts and tools of digital marketing
- Multicultural project work, project communication and business communication
Aika ja paikka
Toinen jakso, kevät 2025. Moodle, Zoom sekä digitaaliset projektia tukevat ohjelmat/sovellukset.
Oppimateriaalit
Hyödynnetään Customer Experience Management in Tourism opinnon aineistoja sekä muuta opintoon valmistavaa aineistoa.
Opetusmenetelmät
Soveltavan tutkimuksen ryhmäprojekti, joka etenee viikkoteemoin.
Opetus keskittyy sekä projektin vaiheisiin että sen sisältöön.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Integraatio tutkimus- ja kehittämistyöhön hankkeessa "Tekoäly matkailun myynti- ja markkinointiprosessien tukena".
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
No exams. Instead, a project evaluation of the process and the content creation.
Kansainvälisyys
Kansainväliset digitaaliseen markkinointiteemaan liittyvät artikkelit ja tutkimukset.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoinen suoritustapa on suorittaa projekti itsenäisesti. Tarkempi ohjeistus annetaan opinnon alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viikottaiset projektiteemat osallistavat opiskelijan ja edistävät projektissa etenemistä. Teemoissa etenemistä on tuettu vertaisoppimisella ja opettajien ohjaushetkillä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Poor (1)
The student is able to apply the principles, concepts and tools of the customer experience management only partly or not at all. The student has poor knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she seldom participates in the study process and shows very little or no analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has poor command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are not fully performed according to the instructions.
Satisfactory (2)
The student is able to apply the principles, concepts and tools of the customer experience management only partly or not at all. The student has satisfactory knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she seldom participates in the study process and shows very little or no analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has satisfactory command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are not fully performed according to the instructions.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Good (3)
The student is able to apply the principles the principles, concepts and tools of the customer experience management rather well. The student has rather good knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she participates in the study process and shows some analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has good command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are mostly performed according to the instructions.
Very good (4)
The student is able to apply the principles the principles, concepts and tools of the customer experience management quite well. The student has good knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she participates in the study process and shows some analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has good command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. All assignments are mostly performed according to the instructions.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Excellent (5)
The student is able to apply the principles the principles, concepts and tools of the customer experience management well. The student has good knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she actively participates in the study process and shows analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has good command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are mostly performed according to the instructions.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Fail (0)
The student does not complete the assignments according to instructions or does not attend the learning situations at all. He/she does not pass the assignments given in the course.
Lisätiedot
Opiskelijan tulee hallita digitaalisen markkinoinnin perusteet osallistuakseen tälle projektiopinnolle. Käytännössä opiskelija on suorittanut hyväksytysti Customer Experience Management in Tourism (CEMiT) 10 op:n opinnot tai hänellä on vastaava tunnustettu osaaminen.