Siirry suoraan sisältöön

Collaborative Customer Experience and Digital Marketing (5op)

Toteutuksen tunnus: MATR224-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.10.2025 - 29.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
30.03.2026 - 13.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
Paikat
0 - 60
Koulutus
Restonomikoulutus
Matkailututkimuksen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mirva Tapaninen
Päivi Hanni-Vaara
Vastuuopettaja
Päivi Hanni-Vaara
Opintojakso
MATR224

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opinnon teemat ja rytmitys:
1. Projektiopinnon aloitus,
2. Pelisääntöjen ja ryhmäytymisen esitys,
3. Projekti-idean esitys,
4. Projektin toimenpiteiden ja tavoitteiden esitys,
5. Projektin aineistosuunnitelman esitys,
6. Projektin aineistonkeruuvaiheen esitys,
7. Projektin alustavan aineistoanalyysin esitys,
8. Projektin aineistoanalyysin viimeistellyt tulokset ja johtopäätökset,
9. Projektiesityksen kentraaliharjoitus,
10. Projektiesitysten tähtihetki toimeksiantajille.

Tavoitteet

After completion of the course the student is able to
- apply the principles and tools of the customer experience management and digital marketing in practical development work
- plan, implement and evaluate the project in co-creation with the multicultural team and working life
- apply his/her enhanced project and business communication skills.

Sisältö

- Implementing and applying the principles, concepts and tools of the customer experience management
- Implementung and applying the principles, concepts and tools of digital marketing
- Multicultural project work, project communication and business communication

Aika ja paikka

Toinen jakso, kevät 2025. Moodle, Zoom sekä digitaaliset projektia tukevat ohjelmat/sovellukset.

Oppimateriaalit

Hyödynnetään Customer Experience Management in Tourism opinnon aineistoja sekä muuta opintoon valmistavaa aineistoa. 


Opetusmenetelmät

Soveltavan tutkimuksen ryhmäprojekti, joka etenee viikkoteemoin.
Opetus keskittyy sekä projektin vaiheisiin että sen sisältöön.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Integraatio tutkimus- ja kehittämistyöhön hankkeessa "Tekoäly matkailun myynti- ja markkinointiprosessien tukena".

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

No exams. Instead, a project evaluation of the process and the content creation.

Kansainvälisyys

Kansainväliset digitaaliseen markkinointiteemaan liittyvät artikkelit ja tutkimukset.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoinen suoritustapa on suorittaa projekti itsenäisesti. Tarkempi ohjeistus annetaan opinnon alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Viikottaiset projektiteemat osallistavat opiskelijan ja edistävät projektissa etenemistä. Teemoissa etenemistä on tuettu vertaisoppimisella ja opettajien ohjaushetkillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Poor (1)
The student is able to apply the principles, concepts and tools of the customer experience management only partly or not at all. The student has poor knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she seldom participates in the study process and shows very little or no analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has poor command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are not fully performed according to the instructions.

Satisfactory (2)
The student is able to apply the principles, concepts and tools of the customer experience management only partly or not at all. The student has satisfactory knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she seldom participates in the study process and shows very little or no analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has satisfactory command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are not fully performed according to the instructions.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Good (3)
The student is able to apply the principles the principles, concepts and tools of the customer experience management rather well. The student has rather good knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she participates in the study process and shows some analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has good command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are mostly performed according to the instructions.

Very good (4)
The student is able to apply the principles the principles, concepts and tools of the customer experience management quite well. The student has good knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she participates in the study process and shows some analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has good command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. All assignments are mostly performed according to the instructions.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Excellent (5)
The student is able to apply the principles the principles, concepts and tools of the customer experience management well. The student has good knowhow in applying the principles, concepts and tools of digital marketing. He/she actively participates in the study process and shows analytical, reflective and critical approach in his/her activities. The student has good command on the principles and practices of project work, project communication and business communication. The assignments are mostly performed according to the instructions.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Fail (0)
The student does not complete the assignments according to instructions or does not attend the learning situations at all. He/she does not pass the assignments given in the course.

Lisätiedot

Opiskelijan tulee hallita digitaalisen markkinoinnin perusteet osallistuakseen tälle projektiopinnolle. Käytännössä opiskelija on suorittanut hyväksytysti Customer Experience Management in Tourism (CEMiT) 10 op:n opinnot tai hänellä on vastaava tunnustettu osaaminen.

Siirry alkuun