Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorin optimointi ja mukauttaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: R504TL341-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2029 - 31.07.2029
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2029 - 31.12.2029
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Toni Westerlund
Vastuuopettaja
Toni Westerlund
Opintojakso
R504TL341

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät syvällisesti pelimoottoriarkkitehtuurin.
Toteutat uusia tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Tunnet pelimoottorien mukauttamisen vaatimaa matematiikkaa.
Osaat toteuttaa optimoituja algoritmeja pelimoottoriin.
Hallitset plug-in-arkkitehtuurin ja pystyt luomaan oman plug-in'in pelimoottoriin.

Sisältö

Pelimoottoriarkkitehtuuri
Ominaisuuksien toteutus pelimoottoriin
Matematiikka pelimoottoreissa ja mukauttamisessa
Optimoidut algoritmit pelimoottorissa
Plug-in-arkkitehtuuri ja -integraatio pelimoottoriin

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osaat toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria perusrakenteen.
Pystyt toteuttamaan ohjatusti pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa.
Osaat toteuttaa algoritmin pelimoottoriin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria.
Käytät pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa.
Osaat toteuttaa toimivan algoritmin pelimoottoriin.
Osaat toteuttaa pelinrakentamista hyödyntävän plug:in pelimoottoriin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat suunnitella ja toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin. Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria syvällisesti. Sovellat pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa. Osaat toteuttaa optimoidun algoritmin pelimoottoriin. Osaat toteuttaa pelinrakentamista hyödyntävän plug:in pelimoottoriin.

Esitietovaatimukset

Opintojakson esitietovaatimuksena sinulla tulee olla vahva peliohjelmointi- sekä pelimoottoriosaaminen.

Siirry alkuun