Skip to main content

Game Engine Optimization and Customization (5cr)

Code: R504TL341-3002

General information


Enrollment
02.07.2029 - 31.07.2029
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2029 - 31.12.2029
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Toni Westerlund
Teacher in charge
Toni Westerlund
Course
R504TL341

Evaluation scale

H-5

Objective

Ymmärrät syvällisesti pelimoottoriarkkitehtuurin.
Toteutat uusia tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Tunnet pelimoottorien mukauttamisen vaatimaa matematiikkaa.
Osaat toteuttaa optimoituja algoritmeja pelimoottoriin.
Hallitset plug-in-arkkitehtuurin ja pystyt luomaan oman plug-in'in pelimoottoriin.

Content

Pelimoottoriarkkitehtuuri
Ominaisuuksien toteutus pelimoottoriin
Matematiikka pelimoottoreissa ja mukauttamisessa
Optimoidut algoritmit pelimoottorissa
Plug-in-arkkitehtuuri ja -integraatio pelimoottoriin

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osaat toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria perusrakenteen.
Pystyt toteuttamaan ohjatusti pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa.
Osaat toteuttaa algoritmin pelimoottoriin.

Assessment criteria, good (3)

Osaat toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria.
Käytät pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa.
Osaat toteuttaa toimivan algoritmin pelimoottoriin.
Osaat toteuttaa pelinrakentamista hyödyntävän plug:in pelimoottoriin.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat suunnitella ja toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin. Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria syvällisesti. Sovellat pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa. Osaat toteuttaa optimoidun algoritmin pelimoottoriin. Osaat toteuttaa pelinrakentamista hyödyntävän plug:in pelimoottoriin.

Qualifications

Opintojakson esitietovaatimuksena sinulla tulee olla vahva peliohjelmointi- sekä pelimoottoriosaaminen.

Go back to top of page