Game Engine Optimization and Customization (5cr)
Code: R504TL341-3002
General information
- Enrollment
- 02.07.2029 - 31.07.2029
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.08.2029 - 31.12.2029
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
Ymmärrät syvällisesti pelimoottoriarkkitehtuurin.
Toteutat uusia tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Tunnet pelimoottorien mukauttamisen vaatimaa matematiikkaa.
Osaat toteuttaa optimoituja algoritmeja pelimoottoriin.
Hallitset plug-in-arkkitehtuurin ja pystyt luomaan oman plug-in'in pelimoottoriin.
Content
Pelimoottoriarkkitehtuuri
Ominaisuuksien toteutus pelimoottoriin
Matematiikka pelimoottoreissa ja mukauttamisessa
Optimoidut algoritmit pelimoottorissa
Plug-in-arkkitehtuuri ja -integraatio pelimoottoriin
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osaat toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria perusrakenteen.
Pystyt toteuttamaan ohjatusti pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa.
Osaat toteuttaa algoritmin pelimoottoriin.
Assessment criteria, good (3)
Osaat toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin.
Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria.
Käytät pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa.
Osaat toteuttaa toimivan algoritmin pelimoottoriin.
Osaat toteuttaa pelinrakentamista hyödyntävän plug:in pelimoottoriin.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat suunnitella ja toteuttaa uusia, tai vaihtoehtoisia ominaisuuksia pelimoottoriin. Ymmärrät pelimoottoriarkkitehtuuria syvällisesti. Sovellat pelimoottorin vaatimaa matemaattista osaamista omassa toteutuksessa. Osaat toteuttaa optimoidun algoritmin pelimoottoriin. Osaat toteuttaa pelinrakentamista hyödyntävän plug:in pelimoottoriin.
Qualifications
Opintojakson esitietovaatimuksena sinulla tulee olla vahva peliohjelmointi- sekä pelimoottoriosaaminen.