Peliteknologiat (5op)
Toteutuksen tunnus: R504TL340-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2029 - 31.07.2029
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.08.2029 - 31.12.2029
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Osaat striimata pelejä ja valita siihen sopivan laitteistot ja ohjelmistot.
Osaat suunnitella ja toteuttaa oman peliohjaimen.
Osaat hyödyntää pelianimaatioissa käytettäviä työkaluja.
Osaat käyttää peliteknologiaa elokuva- tai videotuotannon osana.
Tunnet pelikehityksessä hyödynnettävää anturiteknologiaa (esim. liikkeenkaappaus).
                    
Sisältö
Pelistriimaus 
Peliohjaimet 
Pelianimaatiot
Elokuvatuotannot 
Anturiteknologia pelikehityksessä
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Pystyt toimimaan pelistriimaus ympäristössä ja striimin pelituotannossa. 
Osaat toteuttaa oman peliohjaimen. 
Osaat käyttää esimerkin mukaisesti pelianimaatioiden toteuttamiseen käytettäviä työkaluja. 
Pystyt hyödyntämään pelimoottoria elokuva- tai videotuotannon osana. 
Osaat käyttää peliteknologian antureita ja sensoreita osana pelitoteutusta.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Pystyt toteuttamaan pelistriimaus ympäristön ja tekemään striimin pelituotannosta, tai pelaamisesta.
Osaat suunnitella ja toteuttaa ohjatusti, tai mallin mukaan oman peliohjaimen ja kommunikaatiot laitteiden välillä. 
Osaat käyttää pelianimaatioiden toteuttamiseen käytettäviä työkaluja. 
Pystyt hyödyntämään pelimoottoria elokuva- tai videotuotannon osana. 
Osaat soveltaa peliteknologian antureita ja sensoreita osana pelitoteutusta.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Pystyt suunnittelemaan toteuttamaan pelistriimaus ympäristön ja tekemään striimin pelituotannosta, tai pelaamisesta. 
Osaat suunnitella ja toteuttaa oman peliohjaimen ja kommunikaatiot laitteiden välillä. 
Osaat käyttää pelianimaatioiden toteuttamiseen käytettäviä työkaluja. 
Pystyt itsenäisesti hyödyntämään pelimoottoria elokuva- tai videotuotannon osana. 
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelin, joka hyödyntää peliteknologian antureita ja sensoreita osana pelitoteutusta.
                    
Esitietovaatimukset
Esitietovaatimuksina sinulta odotetaan peliohjelmointi-osaamista, pelimoottorien hyödyntämisen tuntemusta sekä XR-teknologia-osaamista.
                    
