Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologiat (5op)

Toteutuksen tunnus: R504TL340-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2029 - 31.07.2029
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2029 - 31.12.2029
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Petri Hannula
Vastuuopettaja
Petri Hannula
Opintojakso
R504TL340

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaat striimata pelejä ja valita siihen sopivan laitteistot ja ohjelmistot.
Osaat suunnitella ja toteuttaa oman peliohjaimen.
Osaat hyödyntää pelianimaatioissa käytettäviä työkaluja.
Osaat käyttää peliteknologiaa elokuva- tai videotuotannon osana.
Tunnet pelikehityksessä hyödynnettävää anturiteknologiaa (esim. liikkeenkaappaus).

Sisältö

Pelistriimaus
Peliohjaimet
Pelianimaatiot
Elokuvatuotannot
Anturiteknologia pelikehityksessä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Pystyt toimimaan pelistriimaus ympäristössä ja striimin pelituotannossa.
Osaat toteuttaa oman peliohjaimen.
Osaat käyttää esimerkin mukaisesti pelianimaatioiden toteuttamiseen käytettäviä työkaluja.
Pystyt hyödyntämään pelimoottoria elokuva- tai videotuotannon osana.
Osaat käyttää peliteknologian antureita ja sensoreita osana pelitoteutusta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Pystyt toteuttamaan pelistriimaus ympäristön ja tekemään striimin pelituotannosta, tai pelaamisesta.
Osaat suunnitella ja toteuttaa ohjatusti, tai mallin mukaan oman peliohjaimen ja kommunikaatiot laitteiden välillä.
Osaat käyttää pelianimaatioiden toteuttamiseen käytettäviä työkaluja.
Pystyt hyödyntämään pelimoottoria elokuva- tai videotuotannon osana.
Osaat soveltaa peliteknologian antureita ja sensoreita osana pelitoteutusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Pystyt suunnittelemaan toteuttamaan pelistriimaus ympäristön ja tekemään striimin pelituotannosta, tai pelaamisesta.
Osaat suunnitella ja toteuttaa oman peliohjaimen ja kommunikaatiot laitteiden välillä.
Osaat käyttää pelianimaatioiden toteuttamiseen käytettäviä työkaluja.
Pystyt itsenäisesti hyödyntämään pelimoottoria elokuva- tai videotuotannon osana.
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelin, joka hyödyntää peliteknologian antureita ja sensoreita osana pelitoteutusta.

Esitietovaatimukset

Esitietovaatimuksina sinulta odotetaan peliohjelmointi-osaamista, pelimoottorien hyödyntämisen tuntemusta sekä XR-teknologia-osaamista.

Siirry alkuun