Siirry suoraan sisältöön

Pelit ja nousevat teknologiat (5op)

Toteutuksen tunnus: R504TL339-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2028 - 31.12.2028
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2029 - 30.05.2029
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Petri Hannula
Vastuuopettaja
Petri Hannula
Opintojakso
R504TL339

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tunnet pelikehityksen historian sekä ajankohtaiset peliteknologiset innovaatiot.
Tunnet kokeellisen pelikehityksen periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön projektiin.
Tunnistat pelikehityksen mahdollisuudet vaikuttamisvälineenä ja osaat soveltaa sitä käytännön pelikehityksessä.
Tunnet Indie-pelijulkaisuiden työkalut ja menetelmät.

Sisältö

Pelikehityksen historia ja ajankohtaiset innovaatiot.
Pelit vaikuttamisvälineenä
Kokeellisen pelikehityksen periaatteet ja niiden soveltaminen
Indie-pelit ja niiden julkaiseminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tiedät osia pelitoteutus historian tärkeimmistä peleistä ja käännekohdista.
Tunnistat uusimpia peliteknolgioita osana omaa kokeellista ja kantaa ottavaa pelikokemusta.
Tiedät mitä on indie pelikehitys.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Tiedät pelitoteutus historian tärkeimmät pelit ja käännekohdat.
Pystyt hyödyntämään uusimpia peliteknolgioita osana omaa kokeellista ja kantaa ottavaa pelikokemusta.
Tiedät indie-pelikehityksen tärkeimpiä osa-aluieita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tunnet pelitoteutus historian tärkeimmät pelit ja käännekohdat.
Pystyt rakentamaan peliteknologiaa käyttäen kokeellisen ja kantaa ottavaa pelin.
Tunnet tärkeimmät Indie-pelijulkaisukanavat sekä menetelmät.

Esitietovaatimukset

Esitietovaatimuksina sinun tulisi hallita peliohjelmointi ja pelimoottorit sekä XR-, AR-, VR-teknologiat.

Siirry alkuun