Games and Emerging Technologies (5cr)
Code: R504TL339-3004
General information
- Enrollment
- 02.12.2028 - 31.12.2028
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.01.2029 - 30.05.2029
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
Tunnet pelikehityksen historian sekä ajankohtaiset peliteknologiset innovaatiot.
Tunnet kokeellisen pelikehityksen periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön projektiin.
Tunnistat pelikehityksen mahdollisuudet vaikuttamisvälineenä ja osaat soveltaa sitä käytännön pelikehityksessä.
Tunnet Indie-pelijulkaisuiden työkalut ja menetelmät.
Content
Pelikehityksen historia ja ajankohtaiset innovaatiot.
Pelit vaikuttamisvälineenä
Kokeellisen pelikehityksen periaatteet ja niiden soveltaminen
Indie-pelit ja niiden julkaiseminen
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tiedät osia pelitoteutus historian tärkeimmistä peleistä ja käännekohdista.
Tunnistat uusimpia peliteknolgioita osana omaa kokeellista ja kantaa ottavaa pelikokemusta.
Tiedät mitä on indie pelikehitys.
Assessment criteria, good (3)
Tiedät pelitoteutus historian tärkeimmät pelit ja käännekohdat.
Pystyt hyödyntämään uusimpia peliteknolgioita osana omaa kokeellista ja kantaa ottavaa pelikokemusta.
Tiedät indie-pelikehityksen tärkeimpiä osa-aluieita.
Assessment criteria, excellent (5)
Tunnet pelitoteutus historian tärkeimmät pelit ja käännekohdat.
Pystyt rakentamaan peliteknologiaa käyttäen kokeellisen ja kantaa ottavaa pelin.
Tunnet tärkeimmät Indie-pelijulkaisukanavat sekä menetelmät.
Qualifications
Esitietovaatimuksina sinun tulisi hallita peliohjelmointi ja pelimoottorit sekä XR-, AR-, VR-teknologiat.