Skip to main content

Games and Emerging Technologies (5cr)

Code: R504TL339-3004

General information


Enrollment
02.12.2028 - 31.12.2028
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2029 - 30.05.2029
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Petri Hannula
Teacher in charge
Petri Hannula
Course
R504TL339

Evaluation scale

H-5

Objective

Tunnet pelikehityksen historian sekä ajankohtaiset peliteknologiset innovaatiot.
Tunnet kokeellisen pelikehityksen periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön projektiin.
Tunnistat pelikehityksen mahdollisuudet vaikuttamisvälineenä ja osaat soveltaa sitä käytännön pelikehityksessä.
Tunnet Indie-pelijulkaisuiden työkalut ja menetelmät.

Content

Pelikehityksen historia ja ajankohtaiset innovaatiot.
Pelit vaikuttamisvälineenä
Kokeellisen pelikehityksen periaatteet ja niiden soveltaminen
Indie-pelit ja niiden julkaiseminen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tiedät osia pelitoteutus historian tärkeimmistä peleistä ja käännekohdista.
Tunnistat uusimpia peliteknolgioita osana omaa kokeellista ja kantaa ottavaa pelikokemusta.
Tiedät mitä on indie pelikehitys.

Assessment criteria, good (3)

Tiedät pelitoteutus historian tärkeimmät pelit ja käännekohdat.
Pystyt hyödyntämään uusimpia peliteknolgioita osana omaa kokeellista ja kantaa ottavaa pelikokemusta.
Tiedät indie-pelikehityksen tärkeimpiä osa-aluieita.

Assessment criteria, excellent (5)

Tunnet pelitoteutus historian tärkeimmät pelit ja käännekohdat.
Pystyt rakentamaan peliteknologiaa käyttäen kokeellisen ja kantaa ottavaa pelin.
Tunnet tärkeimmät Indie-pelijulkaisukanavat sekä menetelmät.

Qualifications

Esitietovaatimuksina sinun tulisi hallita peliohjelmointi ja pelimoottorit sekä XR-, AR-, VR-teknologiat.

Go back to top of page