Siirry suoraan sisältöön

Edistynyt peliohjelmointi (5op)

Toteutuksen tunnus: R504TL330-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2026 - 31.12.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2027 - 30.05.2027
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Petri Hannula
Vastuuopettaja
Petri Hannula
Opintojakso
R504TL330

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaat toteuttaa erilaisia pelimekaniikkoja.
Pystyt toteuttamaan pelimekaniikkoja erityyppisiin peleihin.
Kykenet rakentamaan pelimekaniikkoja hyviä käytäntöjä ja suunnittelumalleja soveltaen.
Osaat soveltaa matematiikkaa pelikehityksessä.
Pystyt hyödyntämään ongelmien ratkaisussa algoritmeja.

Sisältö

Pelimekaniikkojen ohjelmointi eri pelityyppeihin
Peliohjelmointi käyttäen hyväksi havaittuja suunnittelumalleja
Pelimatematiikka
Algoritmien soveltaminen
Peliäänet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ymmärrät erilaisien pelimekaniikkojen ohjelmointia.
Tunnistat alan hyväksi havaittuja suunnittelumenetelmiä.
Osaat ohjatusti rakentamaan pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia erilaisiin pelityyppeihin.
Käytät peliohjelmointiin alan hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Toteutat ohjatusti omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia monipuolisesti erilaisiin pelityyppeihin.
Sovellat peliohjelmointiin hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Sovellat omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Esitietovaatimukset

Opintojakson suorittaminen edellyttää sinulta ohjelmoinnin (C#), peliohjelmoinnin -, olio-ohjelmoinnin - ja projektinhallinnan perusteiden hallintaa. Lisäksi sinun tulee hallita tietorakenteiden ja algoritmien perusteet.

Siirry alkuun