Advanced Game Programming (5cr)
Code: R504TL330-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2026 - 31.12.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.01.2027 - 30.05.2027
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
Osaat toteuttaa erilaisia pelimekaniikkoja.
Pystyt toteuttamaan pelimekaniikkoja erityyppisiin peleihin.
Kykenet rakentamaan pelimekaniikkoja hyviä käytäntöjä ja suunnittelumalleja soveltaen.
Osaat soveltaa matematiikkaa pelikehityksessä.
Pystyt hyödyntämään ongelmien ratkaisussa algoritmeja.
Content
Pelimekaniikkojen ohjelmointi eri pelityyppeihin
Peliohjelmointi käyttäen hyväksi havaittuja suunnittelumalleja
Pelimatematiikka
Algoritmien soveltaminen
Peliäänet
Assessment criteria, satisfactory (1)
Ymmärrät erilaisien pelimekaniikkojen ohjelmointia.
Tunnistat alan hyväksi havaittuja suunnittelumenetelmiä.
Osaat ohjatusti rakentamaan pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.
Assessment criteria, good (3)
Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia erilaisiin pelityyppeihin.
Käytät peliohjelmointiin alan hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Toteutat ohjatusti omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia monipuolisesti erilaisiin pelityyppeihin.
Sovellat peliohjelmointiin hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Sovellat omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.
Qualifications
Opintojakson suorittaminen edellyttää sinulta ohjelmoinnin (C#), peliohjelmoinnin -, olio-ohjelmoinnin - ja projektinhallinnan perusteiden hallintaa. Lisäksi sinun tulee hallita tietorakenteiden ja algoritmien perusteet.