Skip to main content

Advanced Game Programming (5cr)

Code: R504TL330-3001

General information


Enrollment
02.12.2026 - 31.12.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2027 - 30.05.2027
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Petri Hannula
Teacher in charge
Petri Hannula
Course
R504TL330

Evaluation scale

H-5

Objective

Osaat toteuttaa erilaisia pelimekaniikkoja.
Pystyt toteuttamaan pelimekaniikkoja erityyppisiin peleihin.
Kykenet rakentamaan pelimekaniikkoja hyviä käytäntöjä ja suunnittelumalleja soveltaen.
Osaat soveltaa matematiikkaa pelikehityksessä.
Pystyt hyödyntämään ongelmien ratkaisussa algoritmeja.

Content

Pelimekaniikkojen ohjelmointi eri pelityyppeihin
Peliohjelmointi käyttäen hyväksi havaittuja suunnittelumalleja
Pelimatematiikka
Algoritmien soveltaminen
Peliäänet

Assessment criteria, satisfactory (1)

Ymmärrät erilaisien pelimekaniikkojen ohjelmointia.
Tunnistat alan hyväksi havaittuja suunnittelumenetelmiä.
Osaat ohjatusti rakentamaan pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Assessment criteria, good (3)

Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia erilaisiin pelityyppeihin.
Käytät peliohjelmointiin alan hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Toteutat ohjatusti omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia monipuolisesti erilaisiin pelityyppeihin.
Sovellat peliohjelmointiin hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Sovellat omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Qualifications

Opintojakson suorittaminen edellyttää sinulta ohjelmoinnin (C#), peliohjelmoinnin -, olio-ohjelmoinnin - ja projektinhallinnan perusteiden hallintaa. Lisäksi sinun tulee hallita tietorakenteiden ja algoritmien perusteet.

Go back to top of page