Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (kesäopinto) (5 op)

Toteutuksen tunnus: YMAR1101V24-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 17.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.06.2025 - 31.08.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 500
Opettajat
Ossi Vuorilampi
Vastuuopettaja
Ossi Vuorilampi
Ryhmät
YMARperus
Markkinointi perusopinnot
Opintojakso
YMAR1101V24

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa digitalisaation ja kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.

Toteutustavat

Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.

Suoritustavat

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Sisältö

Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, markkinoinnin digitalisoituminen, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.

Aika ja paikka

Exam-tenttitila Lapin yliopistossa tai jossakin muussa Exam-yhteistyöhön osallistuvassa korkeakoulussa.

Oppimateriaalit

Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e. (Lukuja 4, 12 ja 13 sekä Caseja ja Appendixeja ei tarvitse lukea.)


Opetusmenetelmät

Kirjatentti Examissa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Exam 1.6.-31.8.2025

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tenttin voi saada lisäpisteitä kirjoittamalla 3-5 sivun esseen kurssin aihealueelta. Esseen aiheesta tulee sopia opettajan kanssa ennen esseen kirjoittamista. Yhteydenotot sähköpostilla.
Tenttiin voi osallistua myös ilman esseen kirjoittamista, se ei ole pakollinen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.

Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.

Siirry alkuun