Skip to main content

Introduction to Marketing (5 cr)

Code: YMAR1101V24-3004

General information


Enrollment
01.04.2025 - 17.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.06.2025 - 31.08.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Teachers
Ossi Vuorilampi
Teacher in charge
Ossi Vuorilampi
Course
YMAR1101V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa digitalisaation ja kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.

Execution methods

Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, markkinoinnin digitalisoituminen, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.

Location and time

Exam-tenttitila Lapin yliopistossa tai jossakin muussa Exam-yhteistyöhön osallistuvassa korkeakoulussa.

Materials

Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e. (Lukuja 4, 12 ja 13 sekä Caseja ja Appendixeja ei tarvitse lukea.)


Teaching methods

Kirjatentti Examissa.

Exam schedules

Exam 1.6.-31.8.2025

Completion alternatives

Tenttin voi saada lisäpisteitä kirjoittamalla 3-5 sivun esseen kurssin aihealueelta. Esseen aiheesta tulee sopia opettajan kanssa ennen esseen kirjoittamista. Yhteydenotot sähköpostilla.
Tenttiin voi osallistua myös ilman esseen kirjoittamista, se ei ole pakollinen.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.

Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.

Go back to top of page