Siirry suoraan sisältöön

Systeeminen ja uudistava johtajuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK251-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2025 - 28.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 50
Koulutus
Master School
Uudistavan liiketoiminnan asiantuntija
Opettajat
Arno Heikkala
Sanna-Mari Renfors
Maria Joutsenvirta
Vastuuopettaja
Sanna-Mari Renfors
Opintojakso
YAMK251

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on valmiudet tunnistaa, harjoittaa ja edistää kestävän kehityksen edellyttämiä transformatiivisia muutostaitoja.
Opiskelija toimii epävarmuuden ja ennakoimattomuuden oloissa, monimuotoisessa ja inklusiivisessa työyhteisössä soveltaen uudistavan johtajuuden, systeemiajattelun ja tulevaisuuslähtöisen yhteiskehittämisen periaatteita.
Opiskelija havainnoi toimintaympäristöä kokonaisvaltaisesti, haastaa totuttuja ajattelu- ja toimintamalleja, luopuu kontrollista ja lähestyy johtajuutta yhteisöllisenä ja vuorovaikutteisena toimijuutena.
Opiskelija tunnistaa ihmisten ja yritysten myönteisen kasvun mahdollisuuksia sekä uudistaa ammatillista identiteettiään ja vahvuuksiaan asiantuntijana ja esihenkilönä kasvaen samalla ihmisenä.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Sisältö

• Transformatiiviset muutostaidot
• Systeemiajattelu ja systeemitietoisuus
• Uudistava johtajuus
• Arvostava ja yhteisluova vuorovaikutus

Aika ja paikka

3.9.2025 12:00-16:00 kontaktiopetus
2.10.2025 17:00-20:00 ZOOM
4.11.2025 17:00-20:00 ZOOM
2.12.2025 17:00-20:00 ZOOM

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi hyväksytty-hylätty.

Hyväksytyn arvosanan saadakseen opiskelija on suorittanut vaadittavat henkilökohtaiset ja pienryhmätehtävät.
Opiskelija hahmottaa omaa rooliaan suhteessa kestävään tulevaisuusvisioon.
Opiskelija tunnistaa inhimilliset ja tunnetason tekijät keskeisiksi systeemimuutostekijöiksi rakentaen luottamusta, yhdistellen erilaisia älykkyyksiä ja toimien yhteisohjautuvasti.
Opiskelija reflektoi omia ja muiden ajatuksia, tunteita ja kokemuksia uudistaakseen omaa johtajuuttaan, sosiaalista havainnointikykyään ja tapaansa olla maailmassa.

Siirry alkuun