Skip to main content

Systems and Regenerative Leadership (5 cr)

Code: YAMK251-3001

General information


Enrollment
04.08.2025 - 28.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 50
Degree programmes
Master School
Master´s Programme in Expertise in renewable business
Teachers
Arno Heikkala
Sanna-Mari Renfors
Maria Joutsenvirta
Teacher in charge
Sanna-Mari Renfors
Course
YAMK251

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on valmiudet tunnistaa, harjoittaa ja edistää kestävän kehityksen edellyttämiä transformatiivisia muutostaitoja.
Opiskelija toimii epävarmuuden ja ennakoimattomuuden oloissa, monimuotoisessa ja inklusiivisessa työyhteisössä soveltaen uudistavan johtajuuden, systeemiajattelun ja tulevaisuuslähtöisen yhteiskehittämisen periaatteita.
Opiskelija havainnoi toimintaympäristöä kokonaisvaltaisesti, haastaa totuttuja ajattelu- ja toimintamalleja, luopuu kontrollista ja lähestyy johtajuutta yhteisöllisenä ja vuorovaikutteisena toimijuutena.
Opiskelija tunnistaa ihmisten ja yritysten myönteisen kasvun mahdollisuuksia sekä uudistaa ammatillista identiteettiään ja vahvuuksiaan asiantuntijana ja esihenkilönä kasvaen samalla ihmisenä.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Content

• Transformatiiviset muutostaidot
• Systeemiajattelu ja systeemitietoisuus
• Uudistava johtajuus
• Arvostava ja yhteisluova vuorovaikutus

Location and time

3.9.2025 12:00-16:00 kontaktiopetus
2.10.2025 17:00-20:00 ZOOM
4.11.2025 17:00-20:00 ZOOM
2.12.2025 17:00-20:00 ZOOM

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi hyväksytty-hylätty.

Hyväksytyn arvosanan saadakseen opiskelija on suorittanut vaadittavat henkilökohtaiset ja pienryhmätehtävät.
Opiskelija hahmottaa omaa rooliaan suhteessa kestävään tulevaisuusvisioon.
Opiskelija tunnistaa inhimilliset ja tunnetason tekijät keskeisiksi systeemimuutostekijöiksi rakentaen luottamusta, yhdistellen erilaisia älykkyyksiä ja toimien yhteisohjautuvasti.
Opiskelija reflektoi omia ja muiden ajatuksia, tunteita ja kokemuksia uudistaakseen omaa johtajuuttaan, sosiaalista havainnointikykyään ja tapaansa olla maailmassa.

Go back to top of page