Skip to main content

Multifaceted Interactions (5 cr)

Code: HAJO1115V24-3003

General information


Enrollment
01.08.2024 - 31.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 01.06.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open University
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Degree programmes
Administrative Sciences and Management

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida vuorovaikutuksen kokonaisuutta ja sen monimuotoisuutta
- arvioida itseä monimuotoisena vuorovaikuttajana
- soveltaa inhimillisen viestinnän lähtökohtia
- arvioida ei-inhimillisten tekijöiden roolia vuorovaikutuksessa
- tunnistaa ihmisen ja ei-inhimilliseen väliseen vuorovaikutukseen liittyviä ihmiskäsityksiä ja taustaoletuksia
- hahmottaa itseä kehollisena vuorovaikutusolentona.

Execution methods

Opetusprofiili: HYBRIDI 2.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja ilmoitettujen esitehtävien ja/tai ryhmätehtävien suorittaminen sekä yksilötehtävänä kirjoitettava oppimispäiväkirja.

Content

Tällä kurssilla käsitellään organisaation jäsenten vuorovaikutusta, mutta myös muiden kuin ihmisten vuorovaikutusta. Tällöin luodaan ymmärrystä inhimillisten ja monilajisten toimijoiden vuorovaikutuskyvyn monimuotoisuudesta, jopa kehkeytyvästä yhteistoiminnallisuudesta ja siitä, että vuorovaikutusta tehdään performatiivisesti, aistilliskehollisesti, samanaikaisesti, samassa paikassa yksin, erillään ja yhdessä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Oppimispäiväkirja on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Oppimispäiväkirja on sisällöltään suppea ja luentojen teemoja käsitellään kuvailevasti ja yksipuolisesti. Luentojen sisältö on pääosin ymmärretty, mutta suoritus saattaa sisältää virheitä tai epäselvyyksiä. Luentosisältöjen käsitteellinen tarkastelu sekä tekijän oma kriittinen ajattelu ja reflektointi puuttuvat.

Tyydyttävä (2): Oppimispäiväkirja on huolellisesti laadittu ja luentojen sisällöt omaksuttu, mutta niitä käsitellään mekaanisesti ja pintapuolisesti. Tekijä huomioi oppimispäiväkirjassaan myös käsitteellisiä lähestymistapoja, mutta niiden tulkinta jää ohueksi ja kritiikittömäksi.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Oppimispäiväkirja on ehjä kokonaisuus, jossa luentojen sisältöjä tarkastellaan käsitteellisten näkökulmien kautta. Tekijä tuottaa oppimispäiväkirjassaan myös itsenäistä ajattelua, mutta sen argumetointi jää vielä melko ohueksi.

Kiitettävä (4): Oppimispäiväkirja osoittaa syvää ymmärrystä luentojen sisällöistä, joita tekijä tulkitsee ja reflektoi itsenäistä ajattelua osoittaen. Luennon teemojen tarkastelu käsitteellisestä näkökulmasta on selvästi omaksuttu.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Oppimispäivä osoittaa syvää luentojen sisältöjen avaamien kokonaisuuksien hahmottamista ja reflektointia moniulotteisesti eri näkökulmista. Tekijä osoittaa kykenevänsä käsitteiden kriittiseen soveltamiseen, erilaisten kontekstien huomioimiseen ja perusteltuun argumentointiin. Oppimispäiväkirja on ehjä kokonaisuus, joka osoittaa itsenäistä otetta sisältäen perusteltua, oivaltavaa ja kriittistä pohdintaa.

Go back to top of page