Siirry suoraan sisältöön

Monimuotoinen vuorovaikutus, Avoin yo yhteistyöoppilaitokset (5 op)

Toteutuksen tunnus: HAJO1115V24-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 01.06.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin yliopisto
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
Hallintotieteiden ja johtamisen tutkinto-ohjelma
Opintojakso
HAJO1115V24

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida vuorovaikutuksen kokonaisuutta ja sen monimuotoisuutta
- arvioida itseä monimuotoisena vuorovaikuttajana
- soveltaa inhimillisen viestinnän lähtökohtia
- arvioida ei-inhimillisten tekijöiden roolia vuorovaikutuksessa
- tunnistaa ihmisen ja ei-inhimilliseen väliseen vuorovaikutukseen liittyviä ihmiskäsityksiä ja taustaoletuksia
- hahmottaa itseä kehollisena vuorovaikutusolentona.

Toteutustavat

Opetusprofiili: HYBRIDI 2.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja ilmoitettujen esitehtävien ja/tai ryhmätehtävien suorittaminen sekä yksilötehtävänä kirjoitettava oppimispäiväkirja.

Sisältö

Tällä kurssilla käsitellään organisaation jäsenten vuorovaikutusta, mutta myös muiden kuin ihmisten vuorovaikutusta. Tällöin luodaan ymmärrystä inhimillisten ja monilajisten toimijoiden vuorovaikutuskyvyn monimuotoisuudesta, jopa kehkeytyvästä yhteistoiminnallisuudesta ja siitä, että vuorovaikutusta tehdään performatiivisesti, aistilliskehollisesti, samanaikaisesti, samassa paikassa yksin, erillään ja yhdessä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0): Oppimispäiväkirja on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Oppimispäiväkirja on sisällöltään suppea ja luentojen teemoja käsitellään kuvailevasti ja yksipuolisesti. Luentojen sisältö on pääosin ymmärretty, mutta suoritus saattaa sisältää virheitä tai epäselvyyksiä. Luentosisältöjen käsitteellinen tarkastelu sekä tekijän oma kriittinen ajattelu ja reflektointi puuttuvat.

Tyydyttävä (2): Oppimispäiväkirja on huolellisesti laadittu ja luentojen sisällöt omaksuttu, mutta niitä käsitellään mekaanisesti ja pintapuolisesti. Tekijä huomioi oppimispäiväkirjassaan myös käsitteellisiä lähestymistapoja, mutta niiden tulkinta jää ohueksi ja kritiikittömäksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Oppimispäiväkirja on ehjä kokonaisuus, jossa luentojen sisältöjä tarkastellaan käsitteellisten näkökulmien kautta. Tekijä tuottaa oppimispäiväkirjassaan myös itsenäistä ajattelua, mutta sen argumetointi jää vielä melko ohueksi.

Kiitettävä (4): Oppimispäiväkirja osoittaa syvää ymmärrystä luentojen sisällöistä, joita tekijä tulkitsee ja reflektoi itsenäistä ajattelua osoittaen. Luennon teemojen tarkastelu käsitteellisestä näkökulmasta on selvästi omaksuttu.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Oppimispäivä osoittaa syvää luentojen sisältöjen avaamien kokonaisuuksien hahmottamista ja reflektointia moniulotteisesti eri näkökulmista. Tekijä osoittaa kykenevänsä käsitteiden kriittiseen soveltamiseen, erilaisten kontekstien huomioimiseen ja perusteltuun argumentointiin. Oppimispäiväkirja on ehjä kokonaisuus, joka osoittaa itsenäistä otetta sisältäen perusteltua, oivaltavaa ja kriittistä pohdintaa.

Siirry alkuun