Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: T42T168OJ-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.10.2024 - 02.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.03.2025 - 06.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Annukka Pitkänen
- Vastuuopettaja
- Annukka Pitkänen
- Ryhmät
-
R54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2023
-
RA54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2023
-
TA42T23STradenomikoulutus, tietojenkäsittely (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023
- Opintojakso
- T42T168OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..
Suoritustavat
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.
Sisältö
Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.
Aika ja paikka
Verkko-opinnot Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti sisältäen opetusta, ohjausta sekä pienryhmien tehtäviä. Ensimmäisellä tunnilla (11.3.2025) ryhmävalinnat opintojaksolla ryhmätyönä tehtävää projektia varten.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali päivitetään Moodle-oppimisympäristöön.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla kontaktitunnit muodostuvat luennoista ja ohjauksesta. Oppimistehtävät toteutetaan ryhmätyönä ja itsenäisenä työnä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ryhmätyönä tehtävän projektin voi toteuttaa yhteistyössä työelämän kanssa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Oppimistehtävien ja tentin ajankohdat Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelija voi suorittaa opintojakson itsenäisesti esittämällä opettajille suunnitelman toteutustavasta. Suunnitelman tulee vastata opintojakson tavoitteita. Toteutuksen vastuuopettaja voi hyväksyä tai hylätä suunnitelman.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.