Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T42T168OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 02.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.03.2025 - 06.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Annukka Pitkänen
Vastuuopettaja
Annukka Pitkänen
Ryhmät
R54T23S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2023
RA54T23S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2023
TA42T23S
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023
Opintojakso
T42T168OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..

Suoritustavat

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Sisältö

Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.

Aika ja paikka

Verkko-opinnot Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti sisältäen opetusta, ohjausta sekä pienryhmien tehtäviä. Ensimmäisellä tunnilla (11.3.2025) ryhmävalinnat opintojaksolla ryhmätyönä tehtävää projektia varten.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali päivitetään Moodle-oppimisympäristöön.


Opetusmenetelmät

Opintojaksolla kontaktitunnit muodostuvat luennoista ja ohjauksesta. Oppimistehtävät toteutetaan ryhmätyönä ja itsenäisenä työnä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ryhmätyönä tehtävän projektin voi toteuttaa yhteistyössä työelämän kanssa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävien ja tentin ajankohdat Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija voi suorittaa opintojakson itsenäisesti esittämällä opettajille suunnitelman toteutustavasta. Suunnitelman tulee vastata opintojakson tavoitteita. Toteutuksen vastuuopettaja voi hyväksyä tai hylätä suunnitelman.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.

Siirry alkuun