Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L140OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 13.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.02.2025 - 23.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Annukka Pitkänen
Vastuuopettaja
Annukka Pitkänen
Ryhmät
TA31L23S
Tradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023
Opintojakso
T31L140OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaskokemuksen elementit ja sen muotoilun periaatteet. Tiedostat asiakaskokemuksen vaikutuksen yrityksen strategiaan ja toimintaan. Tunnet palvelumuotoilun yleisiä periaatteita ja työkaluja asiakaskokemuksen johtamisessa. Tunnistat asiakkaan roolin liiketoimintaverkostossa, asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnalle sekä erilaisia asiakaskokemuksen mittareita ja mittaamistapoja.

Suoritustavat

verkkototeutus

Sisältö

* asiakaskokemuksen elementit
* muotoilun periaatteet
* mittarit ja mittaamistavat

Aika ja paikka

Verkko-opinnot Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti sisältäen opetusta, ohjausta sekä pienryhmien tehtäviä. Ensimmäisellä tunnilla (17.2.2025) ryhmävalinnat opintojaksolla ryhmätyönä tehtävää projektia varten

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali viedään Moodle-oppimisympäristöön opintojakson edetessä. 



Moodlesta löytyvän kirjallisuuden lisäksi opiskelija voi hyödyntää omavalintaista painettua ja painamatonta relevanttia kirjallisuutta liittyen opintojakson aiheeseen.


Opetusmenetelmät

Opintojaksolla kontaktitunnit muodostuvat luennoista ja ohjauksesta. Lisäksi opinnot sisältävät itsenäistä opiskeluja sekä pienryhmien harjoitustehtäviä ja ryhmätyönä tehtävän projektin tekemistä. Opinnot edellyttävät pienryhmätyöskentelyä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ryhmätyönä tehtävän projektin voi toteuttaa yhteistyössä työelämän kanssa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävien palautusajankohdat ovat Moodlessa. Opintojaksolla on myös tentti, joka järjestetään Moodle-tenttinä.

Oppimistehtävien palautuksissa sovelletaan seuraavaa periaatetta:
- oppimistehtävällä on yksi varsinainen palautuspäivämäärä
- myöhästyneet oppimistehtävät hylätään
- ensimmäinen uusinta on 2 kuukauden kuluttua varsinaisesta palautuspäivämäärästä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli olet hankkinut osaamistavoitteiden, sisällön ja arviointikriteerien mukaisen osaamisen aiemmalla koulutuksella tai työelämässä, voit sopia osaamisen näytöstä ennen opinnon alkua.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tunnistat, asiakaskokemuksen elementit ja muotoilun perusperiaatteet. Tunnistat, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen toimintaan ja strategiaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tulokset.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat selittää ja kuvata, mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat raportoida palvelumuotoilun periaatteet. Osaat kuvata, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan sekä liiketoimintaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tutkimuksen tuloksia hyvällä tasolla..

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat kuvata analyyttisesti mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat kuvata erinomaisesti, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan ja liiketoimintaan. Osaat soveltaa erinomaisesti muotoilun perusperiaatteita oppimistehtävissä. Osaat mitata asiakaskokemusta ja analysoida sekä raportoida tutkimuksen tuloksia erinomaisella tasolla.

Siirry alkuun