Skip to main content

Management of customer experience (5 cr)

Code: T31L140OJ-3003

General information


Enrollment
01.10.2024 - 13.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.02.2025 - 23.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Annukka Pitkänen
Teacher in charge
Annukka Pitkänen
Groups
TA31L23S
Bachelor of Business Administration, Business Economics (online studies), Tornio, syksy 2023
Course
T31L140OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaskokemuksen elementit ja sen muotoilun periaatteet. Tiedostat asiakaskokemuksen vaikutuksen yrityksen strategiaan ja toimintaan. Tunnet palvelumuotoilun yleisiä periaatteita ja työkaluja asiakaskokemuksen johtamisessa. Tunnistat asiakkaan roolin liiketoimintaverkostossa, asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnalle sekä erilaisia asiakaskokemuksen mittareita ja mittaamistapoja.

Accomplishment methods

verkkototeutus

Content

* asiakaskokemuksen elementit
* muotoilun periaatteet
* mittarit ja mittaamistavat

Location and time

Verkko-opinnot Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti sisältäen opetusta, ohjausta sekä pienryhmien tehtäviä. Ensimmäisellä tunnilla (17.2.2025) ryhmävalinnat opintojaksolla ryhmätyönä tehtävää projektia varten

Materials

Opetusmateriaali viedään Moodle-oppimisympäristöön opintojakson edetessä. 



Moodlesta löytyvän kirjallisuuden lisäksi opiskelija voi hyödyntää omavalintaista painettua ja painamatonta relevanttia kirjallisuutta liittyen opintojakson aiheeseen.


Teaching methods

Opintojaksolla kontaktitunnit muodostuvat luennoista ja ohjauksesta. Lisäksi opinnot sisältävät itsenäistä opiskeluja sekä pienryhmien harjoitustehtäviä ja ryhmätyönä tehtävän projektin tekemistä. Opinnot edellyttävät pienryhmätyöskentelyä.

Employer connections

Ryhmätyönä tehtävän projektin voi toteuttaa yhteistyössä työelämän kanssa

Exam schedules

Oppimistehtävien palautusajankohdat ovat Moodlessa. Opintojaksolla on myös tentti, joka järjestetään Moodle-tenttinä.

Oppimistehtävien palautuksissa sovelletaan seuraavaa periaatetta:
- oppimistehtävällä on yksi varsinainen palautuspäivämäärä
- myöhästyneet oppimistehtävät hylätään
- ensimmäinen uusinta on 2 kuukauden kuluttua varsinaisesta palautuspäivämäärästä

Completion alternatives

Mikäli olet hankkinut osaamistavoitteiden, sisällön ja arviointikriteerien mukaisen osaamisen aiemmalla koulutuksella tai työelämässä, voit sopia osaamisen näytöstä ennen opinnon alkua.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tunnistat, asiakaskokemuksen elementit ja muotoilun perusperiaatteet. Tunnistat, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen toimintaan ja strategiaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tulokset.

Assessment criteria, good (3)

Osaat selittää ja kuvata, mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat raportoida palvelumuotoilun periaatteet. Osaat kuvata, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan sekä liiketoimintaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tutkimuksen tuloksia hyvällä tasolla..

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat kuvata analyyttisesti mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat kuvata erinomaisesti, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan ja liiketoimintaan. Osaat soveltaa erinomaisesti muotoilun perusperiaatteita oppimistehtävissä. Osaat mitata asiakaskokemusta ja analysoida sekä raportoida tutkimuksen tuloksia erinomaisella tasolla.

Go back to top of page