Management of customer experience (5 cr)
Code: T31L140OJ-3003
General information
- Enrollment
- 01.10.2024 - 13.02.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.02.2025 - 23.03.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Annukka Pitkänen
- Teacher in charge
- Annukka Pitkänen
- Groups
-
TA31L23SBachelor of Business Administration, Business Economics (online studies), Tornio, syksy 2023
- Course
- T31L140OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaskokemuksen elementit ja sen muotoilun periaatteet. Tiedostat asiakaskokemuksen vaikutuksen yrityksen strategiaan ja toimintaan. Tunnet palvelumuotoilun yleisiä periaatteita ja työkaluja asiakaskokemuksen johtamisessa. Tunnistat asiakkaan roolin liiketoimintaverkostossa, asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnalle sekä erilaisia asiakaskokemuksen mittareita ja mittaamistapoja.
Accomplishment methods
verkkototeutus
Content
* asiakaskokemuksen elementit
* muotoilun periaatteet
* mittarit ja mittaamistavat
Location and time
Verkko-opinnot Zoomissa lukujärjestyksen mukaisesti sisältäen opetusta, ohjausta sekä pienryhmien tehtäviä. Ensimmäisellä tunnilla (17.2.2025) ryhmävalinnat opintojaksolla ryhmätyönä tehtävää projektia varten
Materials
Opetusmateriaali viedään Moodle-oppimisympäristöön opintojakson edetessä.
Moodlesta löytyvän kirjallisuuden lisäksi opiskelija voi hyödyntää omavalintaista painettua ja painamatonta relevanttia kirjallisuutta liittyen opintojakson aiheeseen.
Teaching methods
Opintojaksolla kontaktitunnit muodostuvat luennoista ja ohjauksesta. Lisäksi opinnot sisältävät itsenäistä opiskeluja sekä pienryhmien harjoitustehtäviä ja ryhmätyönä tehtävän projektin tekemistä. Opinnot edellyttävät pienryhmätyöskentelyä.
Employer connections
Ryhmätyönä tehtävän projektin voi toteuttaa yhteistyössä työelämän kanssa
Exam schedules
Oppimistehtävien palautusajankohdat ovat Moodlessa. Opintojaksolla on myös tentti, joka järjestetään Moodle-tenttinä.
Oppimistehtävien palautuksissa sovelletaan seuraavaa periaatetta:
- oppimistehtävällä on yksi varsinainen palautuspäivämäärä
- myöhästyneet oppimistehtävät hylätään
- ensimmäinen uusinta on 2 kuukauden kuluttua varsinaisesta palautuspäivämäärästä
Completion alternatives
Mikäli olet hankkinut osaamistavoitteiden, sisällön ja arviointikriteerien mukaisen osaamisen aiemmalla koulutuksella tai työelämässä, voit sopia osaamisen näytöstä ennen opinnon alkua.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnistat, asiakaskokemuksen elementit ja muotoilun perusperiaatteet. Tunnistat, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen toimintaan ja strategiaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tulokset.
Assessment criteria, good (3)
Osaat selittää ja kuvata, mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat raportoida palvelumuotoilun periaatteet. Osaat kuvata, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan sekä liiketoimintaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tutkimuksen tuloksia hyvällä tasolla..
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat kuvata analyyttisesti mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat kuvata erinomaisesti, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan ja liiketoimintaan. Osaat soveltaa erinomaisesti muotoilun perusperiaatteita oppimistehtävissä. Osaat mitata asiakaskokemusta ja analysoida sekä raportoida tutkimuksen tuloksia erinomaisella tasolla.