Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi sosiaalisessa mediassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L110OJ-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.03.2025 - 27.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
28.08.2025 - 31.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Jonna Kaarivaara
Vastuuopettaja
Jonna Kaarivaara
Ryhmät
TA31L24K
Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2024
T31L24K
Tradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
T31L24S
Tradenomi (AMK) liiketalous, XBIT-akatemia, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
Opintojakso
T31L110OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa laatia sosiaalisen median strategian ja siihen perustuvan sosiaalisen median suunnitelman. Opiskelija tunnistaa eri sosiaalisen median kanavien erityispiirteitä. Opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa ammattimaista sisältöä sosiaaliseen mediaan. Opiskelija tunnistaa eri tapoja hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa.

Suoritustavat

Monimuoto-opetus

Sisältö

* sosiaalisen median strategia
* somesuunnitelma
* somekanavat
* sisältöä someen

Aika ja paikka

Monimuodon ja Xbit -akatemian yhteiset Zoom-luennot:

28.8 klo 14-17
2.9 klo 14-17
4.9 klo 14-17
9.9 klo 14-17
11.9 klo 14-17

Xbit -akatemian liveluennot:

2.9 klo 9-11.30
4.9 klo 9-11.30
9.9 klo 9-11.30
11.9 klo 9-11.30

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Moodlen työtilassa


Opetusmenetelmät

Tämä opintojakso toteutetaan kahdelle eri ryhmälle, monimuodolle ja Xbit -akatemialle. Opintojakso sisältää monimuodolle ja Xbit -akatemialle yhteisiä Zoom-luentoja ja Xbit -akatemialle lisäksi erillistä liveopetusta. Luennot sisältävät vaihtelevasti käytännönläheisiä tehtäviä, jotka tukevat oppimista, ja niiden aikana edistetään sekä ryhmä- että yksilötyöskentelyä. Moodlesta löytyy materiaaleja, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Moodlessa ilmoitetaan arvioitavien oppimistehtävien palautusajankohdat.

Uusintapäivät ovat seuraavat:

1. uusinta 28.10.2025
2. uusinta 8.3.2026

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tunnet sosiaalisen median strategisen suunnittelun prosessit karkealla tasolla. Osaat tehdä jonkin verran sosiaalisen median toimintasuunnitelmaa sekä tuottaa somesisältöä. Osaat hankkia jonkin verran näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Tunnistat eri somekanavien erityispiirteitä. Osoitat jossain määrin omaksuneensa käsiteltävät asiat. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat laatia sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä kattavan ja toteuttamiskelpoisen sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa erilaista somesisältöä. Osaat hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä hyvin eri somekanavien erityispiirteitä. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat hyvin ja osaat jossain määrin myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat laatia erottuvan sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä erinomaisen ja luovan sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa mielenkiintoista ja monipuolista somesisältöä. Osaat hankkia monipuolisesti näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä erinomaisesti somekanavien erityispiirteitä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat erittäin hyvin ja osaat soveltaa oppimaansa erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä.

Siirry alkuun