Skip to main content

Social Media Marketing (5 cr)

Code: T31L110OJ-3004

General information


Enrollment
24.03.2025 - 27.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
28.08.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Jonna Kaarivaara
Teacher in charge
Jonna Kaarivaara
Groups
TA31L24K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2024
T31L24K
Tradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
T31L24S
Tradenomi (AMK) liiketalous, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
Course
T31L110OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa laatia sosiaalisen median strategian ja siihen perustuvan sosiaalisen median suunnitelman. Opiskelija tunnistaa eri sosiaalisen median kanavien erityispiirteitä. Opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa ammattimaista sisältöä sosiaaliseen mediaan. Opiskelija tunnistaa eri tapoja hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa.

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* sosiaalisen median strategia
* somesuunnitelma
* somekanavat
* sisältöä someen

Location and time

Monimuodon ja Xbit -akatemian yhteiset Zoom-luennot:

28.8 klo 14-17
2.9 klo 14-17
4.9 klo 14-17
9.9 klo 14-17
11.9 klo 14-17

Xbit -akatemian liveluennot:

2.9 klo 9-11.30
4.9 klo 9-11.30
9.9 klo 9-11.30
11.9 klo 9-11.30

Materials

Ilmoitetaan Moodlen työtilassa


Teaching methods

Tämä opintojakso toteutetaan kahdelle eri ryhmälle, monimuodolle ja Xbit -akatemialle. Opintojakso sisältää monimuodolle ja Xbit -akatemialle yhteisiä Zoom-luentoja ja Xbit -akatemialle lisäksi erillistä liveopetusta. Luennot sisältävät vaihtelevasti käytännönläheisiä tehtäviä, jotka tukevat oppimista, ja niiden aikana edistetään sekä ryhmä- että yksilötyöskentelyä. Moodlesta löytyy materiaaleja, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.

Employer connections

Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.

Exam schedules

Moodlessa ilmoitetaan arvioitavien oppimistehtävien palautusajankohdat.

Uusintapäivät ovat seuraavat:

1. uusinta 28.10.2025
2. uusinta 8.3.2026

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tunnet sosiaalisen median strategisen suunnittelun prosessit karkealla tasolla. Osaat tehdä jonkin verran sosiaalisen median toimintasuunnitelmaa sekä tuottaa somesisältöä. Osaat hankkia jonkin verran näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Tunnistat eri somekanavien erityispiirteitä. Osoitat jossain määrin omaksuneensa käsiteltävät asiat. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Osaat laatia sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä kattavan ja toteuttamiskelpoisen sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa erilaista somesisältöä. Osaat hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä hyvin eri somekanavien erityispiirteitä. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat hyvin ja osaat jossain määrin myös soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat laatia erottuvan sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä erinomaisen ja luovan sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa mielenkiintoista ja monipuolista somesisältöä. Osaat hankkia monipuolisesti näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä erinomaisesti somekanavien erityispiirteitä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat erittäin hyvin ja osaat soveltaa oppimaansa erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä.

Go back to top of page