Social Media Marketing (5 cr)
Code: T31L110OJ-3004
General information
- Enrollment
-
24.03.2025 - 27.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
28.08.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Jonna Kaarivaara
- Teacher in charge
- Jonna Kaarivaara
- Groups
-
TA31L24KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2024
-
T31L24KTradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
-
T31L24STradenomi (AMK) liiketalous, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
- Course
- T31L110OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa laatia sosiaalisen median strategian ja siihen perustuvan sosiaalisen median suunnitelman. Opiskelija tunnistaa eri sosiaalisen median kanavien erityispiirteitä. Opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa ammattimaista sisältöä sosiaaliseen mediaan. Opiskelija tunnistaa eri tapoja hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa.
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* sosiaalisen median strategia
* somesuunnitelma
* somekanavat
* sisältöä someen
Location and time
Monimuodon ja Xbit -akatemian yhteiset Zoom-luennot:
28.8 klo 14-17
2.9 klo 14-17
4.9 klo 14-17
9.9 klo 14-17
11.9 klo 14-17
Xbit -akatemian liveluennot:
2.9 klo 9-11.30
4.9 klo 9-11.30
9.9 klo 9-11.30
11.9 klo 9-11.30
Materials
Ilmoitetaan Moodlen työtilassa
Teaching methods
Tämä opintojakso toteutetaan kahdelle eri ryhmälle, monimuodolle ja Xbit -akatemialle. Opintojakso sisältää monimuodolle ja Xbit -akatemialle yhteisiä Zoom-luentoja ja Xbit -akatemialle lisäksi erillistä liveopetusta. Luennot sisältävät vaihtelevasti käytännönläheisiä tehtäviä, jotka tukevat oppimista, ja niiden aikana edistetään sekä ryhmä- että yksilötyöskentelyä. Moodlesta löytyy materiaaleja, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.
Employer connections
Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.
Exam schedules
Moodlessa ilmoitetaan arvioitavien oppimistehtävien palautusajankohdat.
Uusintapäivät ovat seuraavat:
1. uusinta 28.10.2025
2. uusinta 8.3.2026
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnet sosiaalisen median strategisen suunnittelun prosessit karkealla tasolla. Osaat tehdä jonkin verran sosiaalisen median toimintasuunnitelmaa sekä tuottaa somesisältöä. Osaat hankkia jonkin verran näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Tunnistat eri somekanavien erityispiirteitä. Osoitat jossain määrin omaksuneensa käsiteltävät asiat. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.
Assessment criteria, good (3)
Osaat laatia sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä kattavan ja toteuttamiskelpoisen sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa erilaista somesisältöä. Osaat hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä hyvin eri somekanavien erityispiirteitä. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat hyvin ja osaat jossain määrin myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat laatia erottuvan sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä erinomaisen ja luovan sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa mielenkiintoista ja monipuolista somesisältöä. Osaat hankkia monipuolisesti näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä erinomaisesti somekanavien erityispiirteitä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat erittäin hyvin ja osaat soveltaa oppimaansa erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä.