Siirry suoraan sisältöön

Asiakasrajapinta ja CRM (5 op)

Toteutuksen tunnus: R300BN114-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2025 - 26.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
27.10.2025 - 05.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Tuija Kuisma
Nelly Korteniemi
Vastuuopettaja
Nelly Korteniemi
Ryhmät
R31L24S
Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2024
R31L24SA
Tradenomikoulutus, liiketalous, Kestävän liiketoiminnan kehittäminen, syksy 2024
R31L24SB
Tradenomikoulutus, liiketalous, Taloushallinnon asiantuntijuus, syksy 2024
Opintojakso
R300BN114

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija tietää koko myyntiprosessin asiakkaiden hankinnasta asiakkuuksien johtamiseen.
Hän tunnistaa erilaiset myyntistrategiat.
Opiskelija tietää asiakassuhteiden johtamisen merkityksen myynnissä ja hän osaa hyödyntää asiakastietojärjestelmien tietoa luoden kannattavaa asiakaspääomaa yritykselle.
Opiskelija tiedostaa myynnin yhteyden yrityksen tavoitteisiin ja arvovalintoihin.
Opiskelija tunnistaa B2B asiakasprofiileja ja niiden rakentamisen perusteita.
Opiskelija osaa esiintyä asiantuntevasti ja vakuuttavasti.

Kompetenssit: oppimaan oppiminen, vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen

Sisältö

• Myynnin prosessi
• Myyntistrategiat
• Asiakassuhteiden johtaminen
• CRM
• Yrityksen tavoitteet ja arvovalinnat osana myyntiä
• B2B asiakasprofiilit
• Vakuuttava myyntipuhe ja esiintyminen

Aika ja paikka

Jokiväylä 11 C
Opetus viikoilla 44-50

Oppimateriaalit

Opintojakson tentti kirjasta:



Huusko-Viikilä, K., & Helsingin seudun kauppakamari. (2024). Monikanavaisen myynnin johtaminen: Näin johdat kaikkia tulovirtoja (1. painos.). Kauppakamari.


Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti viikolla 50.
Tentittävä kirja:
Huusko-Viikilä, K., & Helsingin seudun kauppakamari. (2024). Monikanavaisen myynnin johtaminen: Näin johdat kaikkia tulovirtoja (1. painos.). Kauppakamari.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

135 h opiskelijatyötä
40 h opetusta
40 h materiaaleihin tutustumista
40 h harjoituksia
15 h arvioitavien tehtävien viimeistelyt + tentti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän tunnistaa myyntiprosessin eri vaiheet.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti myyntitilanteessa.
Opiskelija tunnistaa asiakasprosessit ja osaa hyödyntää yksinkertaista asiakastietoa.

Taso 2
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän tunnistaa myyntiprosessin eri vaiheet.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti myyntitilanteessa.
Opiskelija tunnistaa asiakasprosessit ja osaa hyödyntää yksinkertaista asiakastietoa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän osaa myyntiprosessin eri vaiheet ja osaa hyödyntää niitä vastuullisesti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa analysoida asiakasprosesseja ja hyödyntää asiakastietoa erilaisissa tilanteissa

Taso 4
Myyntityö:
Opiskelija osaa suunnitella myyntityötä monipuolisesti. Hän osaa myyntiprosessin vaiheet ja pystyy hyödyntämään niitä perustellusti ja vastuullisesti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa suunnitella asiakasprosesseja ja osaa hyödyntää asiakastietoa erilaisissa tilanteissa käyttäen hyväksi CRM järjestelmän toimintoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Myyntityö:
Opiskelija osaa kehittää myyntityötä monipuolisesti yritystä hyödyttäen.
Hän hallitsee myyntiprosessin vaiheet ja osaa hyödyntää niitä perustellusti ja vastuullisesti laajasti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa kehittää asiakasprosesseja monipuolisesti ja kriittisesti perustuen kerättyyn asiakastietoon.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty/hylätty arvioinnin kohde:
Esiintymisvalmiudet:
Hyväksytty: Opiskelija osaa pitää vakuuttavan myyntipuheen ja esiintyä asiantuntevasti.

Siirry alkuun