Customer Interface and CRM (5 cr)
Code: R300BN114-3002
General information
- Enrollment
-
01.03.2025 - 26.10.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
27.10.2025 - 05.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics R
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Tuija Kuisma
- Nelly Korteniemi
- Teacher in charge
- Nelly Korteniemi
- Groups
-
R31L24STradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2024
-
R31L24SATradenomikoulutus, liiketalous, Kestävän liiketoiminnan kehittäminen, syksy 2024
-
R31L24SBTradenomikoulutus, liiketalous, Taloushallinnon asiantuntijuus, syksy 2024
- Course
- R300BN114
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija tietää koko myyntiprosessin asiakkaiden hankinnasta asiakkuuksien johtamiseen.
Hän tunnistaa erilaiset myyntistrategiat.
Opiskelija tietää asiakassuhteiden johtamisen merkityksen myynnissä ja hän osaa hyödyntää asiakastietojärjestelmien tietoa luoden kannattavaa asiakaspääomaa yritykselle.
Opiskelija tiedostaa myynnin yhteyden yrityksen tavoitteisiin ja arvovalintoihin.
Opiskelija tunnistaa B2B asiakasprofiileja ja niiden rakentamisen perusteita.
Opiskelija osaa esiintyä asiantuntevasti ja vakuuttavasti.
Kompetenssit: oppimaan oppiminen, vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen
Content
• Myynnin prosessi
• Myyntistrategiat
• Asiakassuhteiden johtaminen
• CRM
• Yrityksen tavoitteet ja arvovalinnat osana myyntiä
• B2B asiakasprofiilit
• Vakuuttava myyntipuhe ja esiintyminen
Location and time
Jokiväylä 11 C
Opetus viikoilla 44-50
Materials
Opintojakson tentti kirjasta:
Huusko-Viikilä, K., & Helsingin seudun kauppakamari. (2024). Monikanavaisen myynnin johtaminen: Näin johdat kaikkia tulovirtoja (1. painos.). Kauppakamari.
Exam schedules
Tentti viikolla 50.
Tentittävä kirja:
Huusko-Viikilä, K., & Helsingin seudun kauppakamari. (2024). Monikanavaisen myynnin johtaminen: Näin johdat kaikkia tulovirtoja (1. painos.). Kauppakamari.
Student workload
135 h opiskelijatyötä
40 h opetusta
40 h materiaaleihin tutustumista
40 h harjoituksia
15 h arvioitavien tehtävien viimeistelyt + tentti
Assessment criteria, satisfactory (1)
Taso 1
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän tunnistaa myyntiprosessin eri vaiheet.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti myyntitilanteessa.
Opiskelija tunnistaa asiakasprosessit ja osaa hyödyntää yksinkertaista asiakastietoa.
Taso 2
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän tunnistaa myyntiprosessin eri vaiheet.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti myyntitilanteessa.
Opiskelija tunnistaa asiakasprosessit ja osaa hyödyntää yksinkertaista asiakastietoa.
Assessment criteria, good (3)
Taso 3
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän osaa myyntiprosessin eri vaiheet ja osaa hyödyntää niitä vastuullisesti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa analysoida asiakasprosesseja ja hyödyntää asiakastietoa erilaisissa tilanteissa
Taso 4
Myyntityö:
Opiskelija osaa suunnitella myyntityötä monipuolisesti. Hän osaa myyntiprosessin vaiheet ja pystyy hyödyntämään niitä perustellusti ja vastuullisesti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa suunnitella asiakasprosesseja ja osaa hyödyntää asiakastietoa erilaisissa tilanteissa käyttäen hyväksi CRM järjestelmän toimintoja.
Assessment criteria, excellent (5)
Taso 5
Myyntityö:
Opiskelija osaa kehittää myyntityötä monipuolisesti yritystä hyödyttäen.
Hän hallitsee myyntiprosessin vaiheet ja osaa hyödyntää niitä perustellusti ja vastuullisesti laajasti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa kehittää asiakasprosesseja monipuolisesti ja kriittisesti perustuen kerättyyn asiakastietoon.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty/hylätty arvioinnin kohde:
Esiintymisvalmiudet:
Hyväksytty: Opiskelija osaa pitää vakuuttavan myyntipuheen ja esiintyä asiantuntevasti.