Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L122OJ-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 13.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2025 - 09.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Jonna Kaarivaara
Vastuuopettaja
Jonna Kaarivaara
Ryhmät
TA31L24S
Tradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2024
Opintojakso
T31L122OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.

Suoritustavat

Monimuoto-opetus

Sisältö

* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot

Aika ja paikka

Zoom-luennot:

16.1. klo 17.00–20.15
30.1. klo 17.00–20.15

Oppimateriaalit

Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.


Opetusmenetelmät

Opintojakso aloitetaan yhteisellä Zoom-luennolla 16.1. Kurssilla on vain kaksi luentoa, joten osallistuminen on suositeltavaa. Luennoilla on toiminnallisia tehtäviä, jotka tukevat oppimista. Kurssi sisältää sekä ryhmätyöskentelyä että itsenäistä opiskelua, ja tehtävät perustuvat Moodlessa oleviin videoihin ja materiaaleihin, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osa tehtävistä kytkeytyy aitoon yritykseen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävän palautuspäivämäärä 9.3.2025

Jos tehtäviä ei ole palautettu määräpäiviin mennessä, tulee arvosanaksi automaattisesti hylätty. Tehtävä on voitu myös arvioida hylätyksi. Tällöin opiskelijalla on mahdollisuus uusia tehtävä kaksi kertaa. Uusintapäivämäärät ovat seuraavat:

9.4.2025
20.10.2025

Opiskelijalla on mahdollisuus korottaa yhden kerran saatua hyväksyttyä arvosanaansa. Korotukset on mahdollista suorittaa em. uusintapäivämäärinä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.

Siirry alkuun