The Basics of Marketing and Sales (5 cr)
Code: T31L122OJ-3009
General information
- Enrollment
-
01.10.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
14.01.2025 - 09.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Jonna Kaarivaara
- Teacher in charge
- Jonna Kaarivaara
- Groups
-
TA31L24SBachelor of Business Administration, Business Economics (online studies), Tornio, syksy 2024
- Course
- T31L122OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot
Location and time
Zoom-luennot:
16.1. klo 17.00–20.15
30.1. klo 17.00–20.15
Materials
Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.
Teaching methods
Opintojakso aloitetaan yhteisellä Zoom-luennolla 16.1. Kurssilla on vain kaksi luentoa, joten osallistuminen on suositeltavaa. Luennoilla on toiminnallisia tehtäviä, jotka tukevat oppimista. Kurssi sisältää sekä ryhmätyöskentelyä että itsenäistä opiskelua, ja tehtävät perustuvat Moodlessa oleviin videoihin ja materiaaleihin, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.
Employer connections
Osa tehtävistä kytkeytyy aitoon yritykseen.
Exam schedules
Oppimistehtävän palautuspäivämäärä 9.3.2025
Jos tehtäviä ei ole palautettu määräpäiviin mennessä, tulee arvosanaksi automaattisesti hylätty. Tehtävä on voitu myös arvioida hylätyksi. Tällöin opiskelijalla on mahdollisuus uusia tehtävä kaksi kertaa. Uusintapäivämäärät ovat seuraavat:
9.4.2025
20.10.2025
Opiskelijalla on mahdollisuus korottaa yhden kerran saatua hyväksyttyä arvosanaansa. Korotukset on mahdollista suorittaa em. uusintapäivämäärinä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.
Assessment criteria, good (3)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.